Hegedűs Lórántné keddi sajtótájékoztatóján emlékeztetett: 2014-től az 1500 fő alatti települések vezetőinek fizetése drasztikusan csökkent, és számos jogszabályváltozás miatt ezeknek az önkormányzatoknak a bevételei is jelentősen megcsappantak.
Ma ott tartunk, hogy sok helyen
a polgármester kevesebbet keres, mint az általa foglalkoztatott közmunkás.
A Jobbik az abszurd helyzet orvoslására kétszer is nyújtott be javaslatot, ám a fideszes többség mindkettőt leszavazta.
Egy decemberben benyújtott módosítás szerint a kistelepülések 15%-al emelhetik vezetőik járandóságát, ám
ennek fedezetét saját forrásból kellene kigazdálkodniuk.
Ezek a falvak így az elé a dilemma elé kerülnének, hogy
„a járdát újítsák fel, vagy a polgármester fizetését emeljék
mutatott rá a képviselő. Lehetséges útként említette még a helyi adóterhek fokozását, ám ezt szerinte nagyon sok kistelepülés eleve kis jövedelmű lakossága már nem tudná kigazdálkodni.
A Jobbik ezért nem tudta támogatni ezt az elképzelést. Mivel kétharmados törvényről van szó, így a javaslat nem is ment át az Országgyűlésen. Hegedűsné szerint a Fidesz ebben a kérdésben a kétharmados jogszabály mögé bújt, holott a költségvetési törvény módosításához elég lenne az egyszerű többség is. A Jobbik azt javasolja, hogy
a polgármesterek bérének emelését finanszírozza a központi költségvetés.
Hegedűsné rámutatott: ez mindössze 1-1,5 milliárd forintos plusz terhelést jelentene. Szavai szerint ezt az összeget
Habony Árpád a „mellényzsebéből ki tudná fizetni”,
és ennél jóval nagyobb összegeket juttat a hatalom például Andy Vajnának, és más, Fideszhez köthető oligarcháknak.
Kérdésre válaszolva a BKV fővárosi agglomerációs járatainak megszüntetésével kapcsolatban elmondta: a jelek szerint a magyar filmipar valóban fellendülőben van, ezúttal Tarlós István és Orbán Viktor együtt készítik el „a Budapest – végállomás című Hollywood-i remake-et”.
Elfogadhatatlannak nevezte, hogy az állam ki akar vonulni a BKV finanszírozásából. A kerületi iparűzési adókból átcsoportosított 3 milliárd forintot „pitiáner és kicsinyes” döntésnek nevezte, amely nem fogja megoldani a fővárosi közlekedési vállalat évtizedek óta húzódó súlyos válságát.