Csak a szerencsén múlott, hogy nem történt tragédia az újpesti megállónál, miután a belváros felé vezető oldal egyik lejárójánál elengedett a rögzítése egy méretes kőburkolat-táblának.
A súlyos burkolóanyag tudomásunk szerint nem esett rá egyetlen arra járó utasra sem, ugyanakkor ha ez megtörtént volna, a súlyos, életveszélyes sérülések elkerülhetetlenek lettek volna.
Az omlás miatt ideiglenesen lezárták a lépcsőt, az utasokat a másik oldali lejárathoz terelték.
Ismét látható, hogy a főváros legforgalmasabb, munkanapokon akár félmillió embert is szállító metróvonalának állapota a járműveket, a pályákat, valamint az állomásokat tekintve is elégtelen, sőt, egyenesen életveszélyes.
A felújítás a kormány és főváros közötti belharc miatt hosszú évek óta tolódik, noha annyi előrelépés már történt, hogy az új metrószerelvények első prototípusa már tesztelés alatt hazánkban van, az alagutak felújítására pedig kiírták a tendert.
Aki a felújítás körüli bővebb, részletesebb cikkre kíváncsi, ezt olvassa el:
Ha a 3-as metró bedől, az ország is bedől
A 3-as metró katasztrofális állapota természetesen jó ideje ismert a döntéshozók előtt, állagmegóvásra, vagy egy folyamatos, részleges lezárással járó felújításra mégsem költöttek az életveszélyes állapotokat eredményező síntörések miatti síncserén kívül. Az évek óta húzódó főváros - kormány közötti huzavona után az utóbbi időkben legalább eljutottunk oda, hogy kiírták az alagutak, állomások infrastruktúrájának felújítására vonatkozó tendert.
Az újpesti esettel kapcsolatban megkerestük a BKK-t, amint válaszolnak, cikkünket frissítjük.
Frissítés: üzemidőn kívüli baleset történt
Lapunk kérdéseire válaszolva a BKK közölte: a műszaki ügyeletes alkalmazottak kora reggel észlelték, hogy a bejárat fölötti burkolat meglazult, leesett. A bejáratot kordonnal kerítették el, majd biztonsági őrt állítottak elé, hogy az utasok biztonságban elkerüljék a területet.
A BKK tájékoztatása szerint mivel üzemidőn kívül történt az eset, személyi sérülés nem történt. A leválás okát egyszerűen az okozta, hogy a szerkezet elöregedett, az anyagok elfáradtak. Kérdésünkre válaszolva azt írták, a folyamatos karbantartásnak köszönhetően hasonló események eddig nem történtek, kivéve, ha azok rongálásból eredtek.
Megkérdeztük, hogy a sérült rész így marad-e a metró teljes felújításáig, vagy pótolják-e. Ezzel kapcsolatban azt az információt kaptuk, hogy a pótlás indokolatlan költségeket jelentene a közelgő felújítás miatt, tehát addig mindössze a biztonságos közlekedés feltételeit teremtik meg.