Tarlós István főpolgármester elmondta, a tér átalakításakor az a cél vezérelte őket, hogy egy olyan európai színvonalú, modern közösségi teret, közlekedési csomópontot hozzanak létre, ahol „nemcsak átrohanni, de megpihenni, találkozni is lehet, és jó is”. „Mindezt úgy szerettük volna tenni, hogy megmaradjon a tér karaktere, vagyis mindaz, amit korábban szerettünk benne” – tette hozzá. A főpolgármester kijelentette, hogy a pénteki nap tekinthető a budai fonódó villamoshálózat hivatalos átadásának is.
Tarlós István megjegyezte, a fővárosiak és az arra közlekedők ugyan már több mint egy hónapja birtokba vehették a Széll Kálmán teret, ám a végső simítások még hátravoltak. Az esemény elején közölte, nem sokkal
a hivatalos átadás előtt tudta meg, hogy kollégái elfelejtették meghívni az ünnepségre az érintett kerületek polgármestereit.
Buda legforgalmasabb csomópontja, a Széll Kálmán tér rekonstrukciója május 10-én fejeződött be. A BKK aznapi közleménye szerint mintegy 5,3 milliárd forintnyi fővárosi, kormányzati és uniós forrásból újították fel, építették át a teret. A budai fonódó villamoshálózat március 14-én vált teljessé, miután véget ért a Lánchíd budai hídfője alatti villamosalagút felújítása, és új, teljes vonalán, Dél-Budától Óbudáig kezdett közlekedni a 19-es és a 41-es villamos.