Határ úti felújítás: lassúság, költekezés, ellehetetlenítés

A felújítások közismertek arról, hogy a rossz és drága előkészítés után, az indokolatlanul hosszú ideig tartó felújítások még így sem készülnek el az előre bejelentett határidőre.

Mint írták, több mint fél éve, 2015 áprilisában kezdődött el a Határ úti autóbusz-végállomás teljes felújításának munkálata. A Budapesti Közlekedési Központ, mint a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője kezdte meg a munkálatokat, és bár a terület mérete nem indokolná, előzetes számítások alapján 430 millió forintjába kerül az adófizetőknek. Már a kezdetekben aggodalomra adott okot, hogy az új arculat megtervezésénél nem vették figyelembe a helyszín adottságait. Több tucat embernek adtak munkát azok az üzlethelyiségek, amelyeket az új arculat miatt megszüntettek, és helyére nem kínáltak megfelelő opciót a munkájukat és megélhetésüket elveszítő árusoknak.

Nincs mit szépíteni, a Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat több száz millió forintért munkahelyeket szüntetett meg – fogalmaztak.

„Az átadás időpontjának 2015 október közepét jelölték meg, amely már a munkálatok első hetei után látszott, hogy tarthatatlan ezzel a munkatempóval és "szakértelemmel". Mint oly sok fővárosi beruházás, ez is sokszor heteket állt, és ha a munkagépek dolgoztak, akkor is nagyon szolid iramot diktáltak. Jobb sorsú országokban az ilyen fontos csomópontok felújítását a lehető legrövidebb idő alatt végzik el, éjszaka és a hétvégi napokon is dolgoznak a kivitelezők, hiszen miért kellene emberek tízezreinek az életét megkeseríteni több mint fél éven keresztül?”.

Kispest és Pesterzsébet lakóinak érdekében követeli a Jobbik, hogy ha kell, akkor éjjel-nappal dolgozzanak a kivitelezők, és készüljenek el minél hamarabb a felújítással. A megrendelő és a tervező pedig találjon megoldást arra, hogy az új arculattal megegyező üzlethelyiségek kialakításra kerülhessenek – közölték.