Ha bírja még követni, gyorsan leírjuk a lényeget: a BKK a közbeszerzési értesítőben megjelent értesítés szerint a vágányépítési, alagúti munkák; biztosítóberendezés, automata vonatvezérlőrendszer felújítása; valamint a vasúti távközlési, központi diszpécser rendszerek korszerűsítésére kiírt pályázatokat visszavonta.
Ezekre az aprócska munkákra 137,5 milliárd forint áll rendelkezésre, túllépni nem lehet, ám a legtöbb becslés szerint ennél jóval nagyobb összegről van szó. Ismerve a 4-es metró exponenciálisan növekvő költségeit (meg úgy általában a hazai közbeszerzéseket, visszaosztásokat, 'okosba megoldásokat) nem lehet kétségünk afelől, hogy pár év, és elkezdhetünk barátkozni a 2-essel kezdődő számokkal.
A tenderekre beérkező árajánlatok azért is lehetnek fájóan magasak, mert azokat nem a kész tervek alapján írták ki még szeptemberben, a leadási határidejük ezeknek november 10. volt. A Magyar Idők hétvégi cikke szerint az új tendereket már az új tervek alapján írták ki, ezzel a Főmterv decemberre készülhet el, az új pályázatok pedig januárban láthatnak napvilágot. Akárhogy is lesz, leghamarabb nyáron kezdődhetnek meg a munkálatok - persze csak akkor, ha Tarlós István szavaival élve - "épelméjű ajánlatok" érkeznek be jövő év elején.
Ha a 3-as metró bedől, az ország is bedől
A 3-as metró katasztrofális állapota természetesen jó ideje ismert a döntéshozók előtt, állagmegóvásra, vagy egy folyamatos, részleges lezárással járó felújításra mégsem költöttek az életveszélyes állapotokat eredményező síntörések miatti síncserén kívül. Az évek óta húzódó főváros - kormány közötti huzavona után az utóbbi időkben legalább eljutottunk oda, hogy kiírták az alagutak, állomások infrastruktúrájának felújítására vonatkozó tendert.