A Honvédelmi Minisztérium állítólag "futár- és felderítőgépnek" szánja a legfeljebb 16 fős VIP-csoportok interkontinentális furikázására optimalizált business jeteket, amelyek szerintük "többfunkciós eszközök", ezért indokolt, hogy épp emellett a típus mellett döntöttek.
A valódi ok azonban - ahogy a 2017-es Airbus A319-vásárlás esetében is - az lehet, hogy megint a honvédséggel vitetik el a balhét egy újabb kormányzati urizálás kapcsán:
az ország jelenlegi gazdasági helyzetében ugyanis politikailag nehezen kommunikálható lenne a kormányzati gépek vásárlása.
Márpedig a kiszemelt gépek, akárcsak az előzőleg vásárolt típusok, sokkal alkalmasabbnak tűnnek kormányzati delegációk utaztatására, mint katonai küldetések lebonyolítására.
Régi kedvenc
A Magyar Nemzet emlékeztet: az Orbán-kormány nem most találkozik először a Falconokkal, hiszen 2002-ben egy ilyen, svájci tulajdonban lévő gépet bérelve utazott a kormánydelegáció és a sajtó meghívott képviselői Bostonba, ahol a miniszterelnök díszdoktori címet kapott a Tufts Egyetemen.
Akkor az utazás 32 millió forintos költsége is közrejátszott abban, hogy a Fidesz végül elveszítette a választásokat.
Simicskó: két Airbust vesz a Magyar Honvédség
A beszerzési árról a politikus annyit mondott, ez a géptípus újonnan 70-80 millió euróba kerül, de ezeket 8-9 éves gépeket ennek az árnak kevesebb mint feléért sikerült megvenni.Benkő Tibor, vezérkari főnök megjegyezte: kedvező ár-érték arányban sikerült beszerezni a gépeket.