Minden hónapban 5 százalékkal nagyobb áremelkedést tapasztalt a G7 gazdasági portál nem hivatalos mérései alapján. Mint írták, az elmúlt 12 hónapban a magyar boltokat több hullámban érte el a drágulás. Az első ugrás még tavaly év végén következett be, akkor a korábbi 1-2 százalékról hirtelen 10 százalék köré ugrott az éves alapon mért infláció, majd idén február-márciusban 10 helyett már 20 százalékról szóltak a beszámolók, és az ütem áprilistól sem lassult le, sőt!
Az áprilisi 20 százalékról májusban már 25 százalék közelébe emelkedett a nagy bevásárlásuk összköltsége alapján számított drágulás, majd júniusban durván 30, júliusban pedig már csaknem 35 százalék volt a növekedés. A cikkben Hangsúlyozzák, hogy mindez éves alapon értendő, tehát nincs benne semmilyen szezonalitás: most majdnem 35 százalékkal fizettünk többet az élelmiszerekért, mint tavaly júliusban, és júniusban ez még „csak” 30 százalék volt a tavaly júniushoz képest.
Adataikat mindig a hónap végén, és mindig ugyanabban a négy boltláncban, az Aldiban, a Lidlben, a Penny Marketben és a Tescóban veszik fel. Jellemző, hogy az általuk vizsgált 42 termékből csak a sárgarépa, a gyökér, valamint a vöröshagyma volt most olcsóbb, mint tavaly ilyenkor. Az viszont aggasztóbb, hogy