Asabiny Miléva, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere a 2017-es mobil-, és internet használati felmérés adatairól kiemelte: a magyarok 81 százaléka - globálisan 77 százaléka - használja az internetet magáncélra.
Az 54 évesnél idősebb magyarok 28 százaléka, a 45 felettieknek pedig közel fele napi szinten internetezik, globálisan hasonló az arány 22 illetve 39 százalék - ismertette.
A kutatásból kiderült az is, hogy az internethasználat mobilközpontúvá vált: a magyar felhasználók 34 százaléka internetezik inkább asztali számítógépen, míg kétharmaduknál inkább az okostelefonok dominálnak. A világátlagot tekintve 20 százalék választja inkább az asztali számítógépet, és 72 százalék az okoseszközöket.
Ami azonban komoly probléma, hogy Magyarországon is rendkívül népszerűek az álhíreket terjesztő lájkvadász oldalak: felhasználók tömegei osztanak meg hamis nyereményjátékokat, vagy hisznek el és osztanak tovább olyan „eltitkolt hírekről” szóló, szerző és forrás nélküli tartalmakat, melyeknek valójában semmilyen valóságalapjuk nincs.
Ezeket a módszereket a 2018-as magyarországi választási kampányban is sikerrel alkalmazták kormánypárti körök.