A díjemelési stop és az ingyenes bankolás mellett a fogyasztóvédelem határozott beavatkozását is követeli az elszabaduló "banki költségek" megfékezése céljából - mondta el pénteki sajtótájékoztatóján Z. Kárpát Dániel.
Megvizsgálták többek közt a pénzintézetek által küldött sms-ek díjszabását, és négy olyan céget találtak, ahol 50 forint vagy a fölötti egy sms-nek a díja.
"Találtunk olyan bankot Magyarországon, amely 67 forintot számláz ki egy olyan sms-ért, amely normál esetben egy telefontársasággal szerződve 10-20 forintba kerülhet"
- mutatott rá Z. Kárpát.
Az országgyűlési képviselő "arcátlannak" és "visszataszítónak" nevezte, hogy a "a kispénzű emberek mikrotranzakcióin nyerészkednek éves szinten milliárdokat".
Hangsúlyozta: azért kezdeményez fogyasztóvédelmi razziát az érintett pénzintézetek kapcsán, mert
"látható, hogy sem piaci folyamatok, sem más folyamatok nem indokolhatják azt a legalizált szabadrablást, amit a pénzintézetek elkövetnek".
Hozzátette: mindezt duplán is elkövetik, hiszen a korábbi banki díjemelési stop lejártával egyes költséget január elsejétől a másfélszeresére emeltek, most pedig "az előző évi inflációt is szeretnék leverni a lakosságon".
A Jobbiknak az a célja, hogy
újra banki díjemelési stop legyen, az átlagbér szintjéig ingyenesen bankolhasson mindenki Magyarországon, a fogyasztóvédelmi jellegű túlkapásokat pedig állítsák meg
- foglalta össze a politikus.
Elmondta:a következő hetekben megteszi a szükséges bejelentéseket a 67 forintos sms-ek, illetve a túlárazott banki költségek és díjtételek kapcsán, és ahol nem áll ezek mögött piaci folyamat, azt fogja javasolni, hogy "szüntessék meg ezeket az őrületes túlkapásokat".
A Jobbik szerint az ilyen túlárazások ellen hosszú távon az lehetne a megoldás, ha az online árfigyelő korábban bevezetett rendszerét kiterjesztenénk a pénzintézetek, pénzügyi szolgáltatók különböző termékeire is, és itt is tudnánk azt vizsgálni, hogy az adott árnövekedés mögött valódi piaci folyamat, vagy csak banki spekuláció áll.