Szavai szerint a jegyek és bérletek árának emelése nem lehet megoldás, hiszen a jelenlegi magyar bérek mellett a budapestiek már nem tudnák a jelenleginél drágább tömegközlekedést megfizetni.
Ha az áram emelkedése mellett a szolgáltatás színvonala romlik, a járatok ritkulnak, akkor ez azokat is a kocsiba fogja ültetni, akik egyébként a közösségi közlekedést választanák - hangsúlyozta a politikus. Hozzátette:az egyre jelentősebb autóforgalom már most is "nagy teherként nehezedik a városra", ha ez tovább növekszik, az "katasztrofális" következményekkel járhat.
A politikus úgy látja, az agglomerációs járatok állami átvétele levesz ugyan némi terhet az önkormányzat válláról, ám hozzátette: az eddigi, országos szinten is tapasztalható "fideszes kapkodást" látva "nem sok jót" sejt. Tokody kiemelte: az agglomerációs közlekedés körül kialakult válságos helyzet nem csak a főváros környékén élők problémája, hiszen nem csak ők járnak be dolgozni Budapestre, hanem a budapestiek közül egyre több ember munkahelye van a város közelében létesült ipari parkokban és logisztikai központokban.
A kormányzat részéről a BKK működésére decemberben adott 3 milliárd forinttal kapcsolatban megjegyezte: a kormány egyik kezével ad, a másikkal kétszer annyit elvesz, hiszen ezzel párhuzamosan 6 milliárd forintnyi forrást vontak el. Ráadásul ezt a 3 milliárdot is a kerületektől csoportosították át a fővárosnak. A jobbikos képviselő szerint abba kell hagyni azt az "évtizedek óta" folyó politikát, amely a kerületeket a fővárossal, az agglomerációban élőket a budapestiekkel ugrasztja össze újra, meg újra. Tokody szerint a Tarlós István és a kormány közötti látványos huzavona akár azt a célt is szolgálhatja, hogy ezzel tereljék el a figyelmet a "korrupciógyanús üzelmekről", a kaszinókról, vagy a földmutyiról.
A Jobbik azt követeli a városvezetéstől, hogy minél hamarabb adjon részletes tájékoztatást a tömegközlekedést érintő szándékairól, a megoldási tervekről. A képviselő emlékeztetett: a dugódíj esetében "harapófogóval kellett kihúzni" minden apró részletet Tarlós Istvánból. Nem lenne jó, ha a közösségi közlekedés jövőjéről is "zárt ajtók mögötti tárgyalásokon" döntenének, és a végeredmény "hideg zuhanyként érné" a budapestieket.
Katasztrofális következményekkel járhat a BKV leépítése
Ha az árak nőnek, a szolgáltatás pedig rosszabb lesz, tovább fog nőni a már most is elviselhetetlen autóforgalom.