Akadályok léphetnek fel az Európába tartó egyes kínai tehervonatok menetrendszerű közlekedésében az ukrajnai háború miatt - jelentette a Caixin című kínai lap bennfentes forrásokra hivatkozva. A hivatalos tájékoztatás szerint a vonatok többsége a megszokott módon és útvonalakon közlekedik Kínából az EU tagállamokba.
A Caixin szerdai beszámolója szerint a Kína és Európa között közlekedő egyes tehervonatok útvonalában kisebb módosításokat eszközöltek, elterelve a szerelvényeket az orosz ostrom alatt álló Kijeven áthaladó útvonalakról, míg néhány vonatot meg is állíthattak. A lap több, meg nem nevezett iparági forrásra hivatkozott.
A lap a kínai kereskedelmi minisztériumhoz tartozó, egyik kutatóintézet munkatársát idézve azt írta, hogy az EU-tagországokba tartó kínai tehervonatok 98 százaléka halad át Oroszországon, Fehéroroszországon és Lengyelországon.
A Global Times című kínai lap internetes kiadásában vasárnap megjelent egyik cikkében arról írt, hogy egyes európai ügyfelek már elkezdték lemondani azokat a rendeléseiket, amelyeknek kiszállítása vasúton történt volna. Egy sanghaji logisztikai ügynökség vezetője a lapnak elmondta: az Ukrajnán keresztül haladó vonatokat más útvonalakra terelték át, és leállították a közvetlen szállításokat Ukrajnába. Az ügynökség továbbá az Oroszország és Ukrajna, valamint az Ukrajna és Magyarország közötti határokat is elkerüli az új útvonalak kialakításakor. A legjobb alternatív kereskedelmi útvonalakként a lengyelországi Malaszewiczén, valamint az oroszországi Kalinyingrádon keresztül haladó vasutakat tartják.
A Global Times mindazonáltal szakértőkre hivatkozva azt írta, hogy mivel az Ukrajnán áthaladó tehervonatok a Kína és Európa között közlekedő vasúti áruforgalom csupán 3-5 százalékát tették ki, így a vonatok egyéb útvonalakra terelése nem okozhat jelentős fennakadást a vasúti áruszállításban.
A The Loadstar című, logisztikai híroldal szerdai cikke szerint a Kína és Európa között közlekedő tehervonatok az elmúlt két évben egyre népszerűbbé váltak, miután a koronavírus-járvány rányomta a bélyegét a vízi és légi áruforgalomra. A híroldal adatai szerint a Kína és Európa közötti vasúti áruforgalom tavaly 29 százalékkal emelkedve 1,46 millió konténerre nőtt.