A Premier League egy csicska Mészáros Lőrinchez képest

Pfff.

A The Daily Telegraph című lap visszatekintése szerint a Premier League hajnala egybeesett az elektronikai vállalatok fénykorával. Az első idényben nyolc csapatot támogattak ilyen cégek, köztük olyanok is, amelyek nem sokkal később eltűntek a süllyesztőben, például a Commodore International vagy a Tulip Computers.

A következő gazdasági bumm a telekommunikációs és a médiacégeké volt, ez is tükröződött az angol bajnokság élvonalában. 2002/2003-ban hat ilyen vállalat logója volt látható a mezeken, három azóta megszűnt.

A Newcastle 2004-ben a Northern Rock bankkal kötött szponzorációs megállapodást. Három évvel később a pénzintézet fiókjai előtt kígyózó sorok voltak az első jelei a gazdasági-pénzügyi válság kezdetének.

A Premier League-mezek nemcsak az aktuális gazdasági trendeket, hanem a geopolitikai fejleményeket is tükrözik. A Közel-Kelet felemelkedésének jele volt az Öböl-menti térség két legnagyobb légitársasága, az Emirates és az Etihad megjelenése. Az egyik neve az Arsenal, a másiké a Manchester City mezén olvasható.

Az utóbbi idők meghatározó trendje viszont a szerencsejáték. A Betfair már 2002-ben megjelent szponzorként a Fulham mezén. A fogadás és a futball ma már összenőtt, a közelmúltban kimutatták, hogy a fogadóirodák logói átlagosan 241 alkalommal jelentek meg a képernyőn a BBC népszerű Match of the Day című műsorában, és az adásidő 30 százalékában láthatók voltak.

De ez csak bullshit, nem igazi foci.

Ez az igazi labdarúgás:

A hazai Puskás Akadémia mezén is egy korszakot idéző hirdetés van, méghozzá egy nagy M-betű, a Mészáros és Mészáros Kft. logója, tehát Mészáros Lőrinc cégéjé.

Igaz, magának a csapatnak is Mészáros Lőrinc az elnöke.

A felcsúti klub pedig már a 2Rule mezeket hordja, ami szintén Mészáros Lőrincé.

Hol van ehhez képest néhány idegenszívű reklám?