A magyar légiforgalmi szakszolgálat pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az előző év azonos időszakához képest az átrepülő forgalom növekedése meghaladta a 10,5 százalékot, és új rekord született:
először lépte át a 110 ezer gépet a forgalom. Ez kétszerese az előrejelzettnek és háromszorosa az európai átlagnak.
A budapesti repülőtér forgalma hosszú idő után először haladta meg a 11 ezer gépmozgást (fel- és leszállást), és a legfrissebb előrejelzések is azt mutatják, hogy 2018 őszéig minden hónapban kétszámjegyű növekedés várható a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér érkező és induló forgalmában. A ferihegyi légikikötő forgalma is csaknem 11 százalékkal nőtt a HungaroControl szerint.
A pontatlan nemzetközi prognózisok ugyanakkor óriási többlet terhet rónak a légiforgalmi irányításra, ami Európa-szerte komoly kapacitásproblémákhoz és a késések számának emelkedéséhez vezet - hívta fel a figyelmet a HungaroControl.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint az első félévben kétszer annyi perc késést regisztráltak a légiközlekedésben, mint az előző év azonos időszakában, ezért a szervezet azonnali intézkedéseket kér a kormányoktól és a légiforgalmi irányító szolgálatoktól.
Az európai áramlásszervező Eurocontroltól kapott adatok alapján a IATA azt írta, az első félévben 47 ezer percet késtek a járatok, ami 133 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában mért szint. A késéseket többnyire a légtér túlzsúfoltsága, illetve a kevés légiforgalmi irányító miatti kapacitáshiány okozza.