A most beszerzett Mercedes-Benz Unimog U423-asokhoz több cserefelépítmény is kapcsolódik, ezekkel kiegészülve a jármű teljesen egyedivé és multifunkcionálissá válik. A vasúttársaság csütörtöki közleményében azt írta, az egyes felépítmények átszerelése rövid időt vesz igénybe, így a munkagépek folyamatosan kihasználtak és gazdaságosan üzemeltethetőek lehetnek.
Az adapterek lehetővé teszik többek között a sínek csiszolását, a vágányok melletti zöldterületek karbantartását, a gyomirtást, a felsővezetékek ellenőrzését, javítását, illetve télen a hóakadályok leküzdését.
A nyílt közbeszerzési eljárást követően az Unikomtech Gép Kft. szállította le a járműveket. A beruházás összértéke elég borsos, 3,2 milliárd forint volt, amelyet a MÁV saját forrásból valósított meg.
Az alapjárművek Németországban, a Daimler AG. Mercedes-Benz Unimog gyárában készültek. Teljesítményük 170 kW (231 LE), 900 Nm, hengerűrtartalmuk 5132 cm3, környezetvédelmi besorolásuk EURO6-os, és a vasúti vágányon akár 50 km/órás sebességgel is tudnak közlekedni. Rendelkeznek üzemóra-számlálóval, vezetőfülkéjük légkondicionált, és állóhelyzeti fűtéssel ellátott.
Budapest környékén 3 darab (ebből egy a HÉV-vonalakon), majd Miskolc, Debrecen, Szeged, Pécs, Szombathely térségében 1-1 darab, míg országosan változó munkahelyeken további 1 darab – a MÁV FKG Kft. kezelésében – látja el az üzemi feladatokat.