Olyan még nem fordult elő a MÁV történetében, hogy egy aláírt megállapodást később nem tartott be a vállalat vezetése
– jelentette ki a Népszavának Barsi Balázs, a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) elnöke.
Minden jel arra mutat, hogy a MÁV és a mozdonyvezetők nem tudnak egyhamar dűlőre jutni, ugyanis a keddi egyeztetésen a vállalat új vezetése megtagadta, hogy kifizessék a korábbi elnök-vezérigazgatóval aláírt megállapodás alapján a 2500 mozdonyvezetőnek, motorvonat-vezetőnek és Flirt motorvonat-vezetőnek járó pluszpénzt.
Sztrájkot szerveznek a mozdonyvezetők a reálbérveszteség miatt
A mozdonyvezetők nem fogadják el a 2021. évi nullaszázalékos béremelés és az elszabadult infláció miatti súlyos reálkereset-veszteséget - tudatta a Mozdonyvezetők Szakszervezete az MTI Országos Sajtószolgálatán (OS) keresztül kedd délután.
Az előzmények kapcsán a lap felidézi, a MOSZ küldöttközgyűlése februárban döntött arról, hogy sztrájkba kezdenek, mert tavaly a dolgozók nem kaptak béremelést, holott az elszabadult infláció miatt szerintük minden vasutasnak csökkent a reálkeresete. A szakszervezet a március 10-től határozatlan időre meghirdetett sztrájk előtt néhány órával lépett vissza a munkabeszüntetéstől, mert Homolya Róbert akkori elnök-vezérigazgató jelentős részben teljesítette azon követelésüket, hogy a 2021-ben elmaradt béremelések miatt egyszeri bruttó 545 ezer forint kifizetésével ellentételezze a cég a reálbérek elszenvedett csökkenését.
Kedden tehát egyértelművé vált, hogy a MÁV-csoport és a MÁV-Start vezetése is csupán a vállalatcsoport mind az 56 ezer dolgozójának kialkudott, az év végi hűségpénzből előre kifizetett 300 ezer forintos vasutasnapi pénzt hajlandó megadni, de az e fölött járó, külön kialkudott összeget annak ellenére nem, hogy a megállapodás külön is rögzítette: minden egyéb kifizetés a a többi munkavállalóval azonos módon illeti meg a mozdonyvezetőket.
Barsi Balázs a portálnak elmondta,
most ismét összehívják a szakszervezet küldöttközgyűlését, amelynek jogában áll eldönteni, újból meghirdetik-e a sztrájkot vagy sem.
A vasúttársaság vezetése az átlagosan bruttó havi 700 ezer forintot meghaladó mozdonyvezetői fizetésekre hivatkozva hosszú ideig nem akart fizetni egy fillért sem, ám a munkaerőhiány később a megegyezés felé terelte az akkori elnök-vezérigazgatót. Ezt az egyezséget rúgja fel most Pafféri Zoltán, a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatója.