Meghosszabbítaná a hármas metrót a Jobbik

A Jobbik kivinné Káposztásmegyerig a hármas metrót – jelentette be Novák Előd országgyűlési képviselő, a Jobbik alelnöke, valamint Gál György, a Jobbik káposztásmegyeri képviselőjelöltje.

A Jobbik szerint a hármas metró jelenleg életveszélyes, az elavult  szerelvényekhez elhasználódott kötött-pályás infrastruktúra párosul, a közlekedés-szolgáltatási színvonal folyamatos romlik, sorozatosak a meghibásodások, az állomások lerobbant állapotban vannak. A közelmúltban éppen a párt fővárosi képviselője Tokodi Marcell hívta fel a figyelmet az aluljárók tarthatatlan állapotára.

A párt szerint nem csak felújításra, hanem fejlesztésre is szükség van, a végállomásokon, az elővárosi kapcsolódások nem megfelelőek, hiányoznak P+R parkolók, komoly hiányosságok vannak az akadálymentesítésben.

Egyre több budapesti és környékbeli érintett

A jobboldali ellenzék politikusai szerint a hármas metró meghosszabbítását az elmúlt évtizedekben megváltozott lakóhely-választási preferenciák is indokolják, mert egyre többen költöznek ki az agglomerációba és a külvárosokba, többek között Káposztásmegyerre.

Elegük van a káposztásmegyerieknek a ígéretekből - bizonyíték kell

Emlékeztettek arra is, hogy több mint negyed évszázada hitegetik a káposztásmegyerieket, hogy kivezetik hozzájuk a hármas metrót. Már a lakótelep építésekor ezzel csalogatták az új lakosokat, megjegyezték, hogy nyilván senki nem akart a város szélére, rossz közlekedési viszonyok közé költözni. Újra és újra, általában a választások környékén ismét napirendre kerül a téma, ahogy most is. A legutóbbi önkormányzati választások előtt látványterveket mutattak be, sőt akkor prezentálták a hosszú távú városfejlesztési tervet, mely 2030-ig szól, s melyben ismét leszögezték: 2014 és 2020 közötti uniós támogatási időszakra a főváros 27 darab – 50 millió euró feletti értékű – nagyprojekttel készül, melyek között szerepel az ​M3-as metró rekonstrukciója és északi meghosszabbítása is.

A Jobbik azt szeretné, ha a 3-as metró teljes vonala teljesen megújulna, a szerelvényeket lecserélnék, az állomásokat felújítanák, akadálymentesítenék.

A párt ki akarja eszközölni a metró vonalának meghosszabbítását Káposztásmegyerig, illetve Ferihegyig, P+R parkolókkal a végállomásokon.

A Jobbik kijelentette:

„véget vetünk a hitegetésnek és cselekvésre kényszerítjük az illetékeseket, betartatjuk az ígéreteket”.

A hármas metró meghosszabbításával a közlekedés könnyebb és kényelmesebb lenne, az utazási idő rövidülne, a kapcsolódó szolgáltatások kiépülésével, Káposztásmegyer egy élhetőbb városrész lenne. Gál György káposztásmegyeri képviselő-jelölt ismertette további programját is, többek között kifejtette, hogy fontos lenne a hajléktalanokat számukra kijelölt szálláshelyeken elhelyezni. Gál végett vetne a nyakló nélküli bevándorlásnak, hogy Káposztásmegyer ne jusson az idegen, lumpen elemekkel teli nyugat-európai lakónegyedek sorsára. Újra ingyenessé tenné az M0-körgyűrű használatát, hogy ne zúduljon hatalmas autó forgalom Káposztásmegyerre. A kerület frekventált pontjain ingyenes és teljes WIFI lefedettséget biztosítana, Gál szerint így a kerület a XXI. századba vezető útra léphetne.

Gál úgy véli, hogy az időközi önkormányzati választás eredménye egyúttal üzenet lehet, mert így a fideszes városvezetés szembesülhet azzal, hogy változásra van szükség.

Novák leleplezte a Jobbik apróbetűs részét

A sajtótájékoztató egy kihelyezett aláírásgyűjtő standnál zajlott le, ezzel kapcsolatban Novák Előd felhívta a figyelmet arra, hogy a Fidesszel ellentétben, a Jobbik nem Kubatov-listát épít. Ahogy az apróbetűs részben is szerepel, kizárólag az aláírásgyűjtés témáiban kaphatnak tájékoztatást az ívet aláírók, eseti jelleggel. Az egyéb célokra alkalmatlan címjegyzék pedig önkéntes adatszolgáltatáson alapul. Mint ismert a Jobbik a férfiak negyven évi munkaviszonyát követő nyugdíjellátásért, a térítésmentes internetszolgáltatásért, a bevándorlás visszaszorításáért és azért gyűjt aláírást, hogy Magyarország ne vegyen részt az esetleges ukrajnai háborúban, hanem törekedjen a békére.