Mégis beköltözhet Andy Vajna kaszinója a Vajdahunyad várába?

Hegedűs Lorántné szerint Lázár János bevallotta a funkcióváltás lehetőségét.

Kaszinó lesz a Vajdahunyad várban?

Hegedűs Lorántné szerint a Vajdahunyad várával kapcsolatban a legutóbbi Lázár-nyilatkozat az első nyilvános vallomás arról, hogy a kormányzat elismerte, hogy ki akarja onnan költöztetni a múzeumot, „laza száz évvel később, mint ahogy az oda megvalósult.” Értékelése szerint ugyanis Lázár funkcióváltást helyezett kilátásba. Az is elképzelhető, hogy kaszinó és étterem nyílik az épületben. A jobbikos politikus ismét feltetette a nagy kérdést:

ez is vajon a kormányzati kedvenc: Andy Vajna tulajdonban lesz?

Hegedűs elárulta azt is, hogy mikor ezt a témát felvetette a Parlamentben, akkor L. Simon László (Fidesz) hüledezett és tagadott, ehhez képest most Lázár bevallotta a funkcióváltás lehetőségét. Az ellenzéki képviselő szerint tehát igazak lehetnek a pletykák, hogy egy kormányközeli vállalkozó üzemeltetheti majd az épületet.

A jobbikos politikus emlékezet arra is, hogy a beruházásban érintett ingatlanok egy külön cég kezébe kerülnek. Az osztott vagyon létesítésének a tilalma, ami általában a nemzeti vagyonra vonatkozik, erre az esetre nem fog vonatkozni, ezért Hegedűs szavai szerint „simán elképzelhető”, hogy előbb-utóbb talán magántulajdonba is kerül a létesítmény.

Hegedűs Lorántné újságírói kérdésre válaszolva elmondta a felújítást támogatja a Jobbik, de a funkcióváltást határozattan elutasítja.

Eredeti formájába hozzák a Közlekedési Múzeumot, de a Regnum Marianumot nem?

A tervek szerint a Közlekedési Múzeum is eredeti formájában kerülhet helyreállításra. Az épület egyébként a II. világháborúban bombatalálatot kapott. A szocializmus idején elkövetett felújítás alatt a kezelő a múzeum díszes kupoláját végleg eltüntette, de egy új épületszárnnyal megtoldotta azt. Hegedűs Lorántné szerint a Közlekedési Múzeum épületének minősége átadása idején is vitatható volt, bár azt is megjegyezte, hogy még mindig jobb, mint a Néprajzi Múzeumnak szánt „nagy radiátor”.

Ugyanakkor azt érdekes és elgondolkodtató fejleménynek nevezte, hogy a Közlekedési Múzeum esetében egy replika valósul meg. Replika (utángyártás) az, amikor eredeti állapotába akarnak újjáépíteni egy olyan épületet, ami gyakorlatilag megsemmisült. Ismeretes, hogy korábban azzal érveltek, hogy a Rákosi-rendszer által lerombolt templom azért nem épülhet újra, mert az replika lenne.

Hegedűs szerint ez egy olyan ellentmondás, amit fel kell oldani.

Tekintettel arra, hogy a Regnum Marianum nem egy egyszerű templom, hanem annál sokkal több, ezért a Jobbik követeli annak visszaépítését.

Milliárdokat perkálhat az állam, mert bankja nem élt az elővételi jogával

A jobbikos politikus kitért az MSZMP, majd az ELTE kezelésébe került négy hektáros területre, ma ismert nevén, a Dürer-kertre is. Kifejtette, hogy a terület a rendszerváltásig az MSZMP tulajdona volt, majd az ELTE kapta meg, 2007-ben pedig a részben panamai tulajdonú Aurec Capital Kft. vette meg 6 milliárd forintért. Hegedűs érdekesnek találta, hogy a cég jegyzett tőkéje 3,2 millió forint volt, s eközben 6 milliárdos hitelt kapott az MKB-tól.

Hegedűs szerint ez az üzlet már 2007-ben is kételyeket ébreszthetett volna, mert a stratégiai helyszínen rendkívüli jutányos áron lehetett hozzájutni az ingatlanhoz, az ügylet elszámoltatási kérdéseket is felvethet. A cég 50 milliárdos befektetést, szállodát ígért, de az elmúlt 8 évben ez ügyben semmi nem történt.

A jobbikos politikus emlékeztet arra, hogy annak idején a Széchenyi fürdőtől vízvezetéket építettek ki, hogy „Bástya elvtárs” és társaik külön uszodában lubickolhassanak. Ez az állampárti beruházás azonban 2007 után tönkre is ment.

Összefoglalva: a Jobbik tehát azt kéri a kormánytól, tisztázza a Liget Budapesttel kapcsolatos terveit.