Terve szerint a nyilvánosság elé tárta volna, hogy napi félmillió ember milyen körülmények között utazik. A közérdekű adatigénylés teljesítésére alapesetben nyolc, különös esetben tizenöt nap áll rendelkezésre. Az ellenzéki képviselő egy héttel a kérelem benyújtása után az adatszolgáltatás elhalasztásáról kapott tájékoztatást, arra hivatkoztak, hogy az adatgyűjtés folyamatban van, és legkésőbb december 11-ig ígértek választ.
Időközben azonban az Országgyűlés elé került egy „salátatörvény”, amely egyebek mellett lehetővé teszi a közforgalmú vasúti járművek biztonságos üzemeltetésével közvetlenül összefüggő műszaki adatok – így a 3-as metró műszaki adatainak is – 30 évre történő titkosítását.
A törvényjavaslatot csütörtökön tárgyalta az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottsága, és várhatóan december 6-án fogadja majd el a Parlament. A törvény titkosítást lehetővé tevő rendelkezésének hatályba lépése, és az ígért válaszadási határidő között napokban mérhető, minimális különbség van, így további adatszolgáltatási késedelem esetén megnyílik a ma még nyilvános és közérdekű adatok titkosításának lehetősége.
A Jobbik úgy gondolja, hogy Budapest polgárainak, illetve a 3-as metrót igénybe vevő, nem budapesti utasoknak joguk van tudni, hogy pontosan milyen műszaki állapotú az a metróvonal, amin utaznak, adott esetben milyen kockázati tényezőkkel kell számolniuk az utazásuk során.
Elfogadhatatlannak és felháborítónak tartanánk, ha az M3 metróvonal műszaki állapotával kapcsolatos információk titkosítására sor kerülne
- mondta Tokody Marcell.