A Rákosrendezői MÁV-telep szolgálati lakásaiból sok családnak kell kiköltöznie a maxi-Dubaj néven is ismert óriásprojekt miatt, RTL Híradó szerint több érintett pedig arra panaszkodott, hogy
az állami vasúttársaság „penészes, romos és lakhatatlan″ cserelakásokat ajánlott fel nekik.
A riport alapján azért utasították vissza többen is a MÁV ajánlatát, mert a lakások nem lakható állapotúak és visszataszítóak voltak.
Összesen 27 embernek kell elhagynia az otthonát, de eddig csak négyüknek sikerült megegyeznie a MÁV-val. Az ügy közvetlen előzménye szerint március elején derült ki, hogy a rákosrendezői maxi-Dubaj-projekt helyén több család is a MÁV-telep szolgálati lakásait bérli, és az érintettek mindössze 30 napot kaptak arra, hogy a több mint 2000 milliárd forint értékű beruházás miatt elköltözzenek. Amennyiben nem hagyják el a területet, úgy a MÁV polgári peres eljárást indít ellenük, és annak költségeit is rájuk terhelik.
Az egyik zuglói lakó elmondása szerint több mint harminc éve él a Rákosrendezőn található MÁV-telepen. Ám nemrégiben felmondták a szerződését, így a X. kerületben, és egy másik MÁV-telepen ajánlottak fel neki egy cserelakást. A férfi azonban a bejáráson úgy látta, hogy az „új” ingatlan nem lakható, ezért közölte a MÁV ügyintézőivel, hogy nem fogadja el az ajánlatot.
Belül is teljesen penészes az egész épület, a tető katasztrofális állapotban van. Úgy gondolom, ez nem egy olyan alternatíva, ahova az ember oda tudna költözni
– fogalmazott a rákosrendezői MÁV-telepen élő Máté Péter.
A MÁV az RTL kérdésére megerősítette, hogy jelenleg az összes kiürítési eljárást felfüggesztették.
Ismert, Szijjártó Péter március közepén a mini-Dubaj beruházása kapcsán büszkén jelentette be, hogy az Egyesült Arab Emírségekkel aláírták a megállapodást, amely nyomán megkezdődhet az Eagle Hills ingatlanfejlesztő által megálmodott, legkevesebb ötmilliárd euróból megvalósuló gigaprojekt Rákosrendezőnél. „Ennek nyomán egy új városrész, egy új városnegyed valósul meg a Rákosrendező vasútállomás környékén, illetve a körülötte elterülő elhagyott, romos ipari területeken” – ismertette a külügyminiszter, aki szerint mindez „új lendületet ad nem csak a két ország együttműködésének, de Budapest fejlődésének is”.
Azóta már Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes már be is nyújtotta a mini-Dubajról szóló törvényjavaslatot, melyből kiderült, hogy az Orbán-kormány nagyjából 304 milliárd forint értékben vállal infrastrukturális fejlesztéseket, és Rákosrendezőn épülhet fel Európa legmagasabb felhőkarcolója. Erről egy gyakorlatilag felmondhatatlan megállapodást kötött a kormányzat.
(Címlapkép: A drónnal készült felvételen a Rákosrendező pályaudvar déli oldala, valamint a deltavágány és a régi vízház 2024. január 9-én. MTI/Máthé Zoltán)