A jéghegyet formáló nejlonzacskó Matust azért nem nyűgözte le, mert ő egy kollégájával már 2015-ben csinált egy szakasztott ugyanilyen képen, a Tescónak egy reklámkampányhoz, ami a cég lebomló szatyrait reklámozta - mutat rá a Zoom.hu.
A férfi képekkel is alátámasztotta állítását, amelyek valóban egyértelmű a hasonlóságot mutatnak:
Please share and spread! ☹️ In 2015 I created this visual with @madebyvaculik (idea) for Tesco eco bags, somehow a lame rip-off ended up on the cover of @natgeo today. #stopplagiarism #ripoff #cover #photography #nationalgeographic #help #planetorplastic #isthisthewaytosavetheplanet #magazine
1,257 Likes, 156 Comments - Matus Bence (@matusbence) on Instagram: "Please share and spread! In 2015 I created this visual with @madebyvaculik (idea) for Tesco eco..."
A National Geographic képét egyébként egy mexikói művész, Jorge Gamboa készítette, aki 2017-ben első helyet szerzett a plakáttal a bolíviai biennálén a politikai, társadalmi üzeneteket hordozó plakátok kategóriájában.
Erős borítóképpel jelent meg a National Geographic: A bolygónk vagy a műanyag?
Aggasztó méreteket ölt a tengerek, óceánok szennyezettsége. Nemzetközi kutatócsoportok arra is rájöttek, hogy szinte mindenhol megtalálhatóak, kimutathatóak a műanyag mikroszemcsék, amelyeknek pusztító hatásairól még keveset tudunk. Az azonban biztos, hogy jót nem jelent a természet ilyen fokú károsítása, a következményei nem fognak elmaradni.