Ne kockáztassa a budapestiek épségét, írja alá a M3-as metró felújítását követelő petíciót

Legalább 500 ezer ember lehet érintett.

Az ellenzéki néppárt szerint az M3-as metró felújítását legalább 25 év óta halogatják miközben ez nem csak a főváros, hanem egész Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala. Most éppen az Orbán-kormány nem tesz semmit érte pedig volna rá lehetősége, ehelyett emberek százezreinek a biztonságát teszi kockára. Ez így nem mehet tovább – hívta fel a figyelmet Stummer János a Jobbik budapesti regionális igazgatója kedd délutáni sajtótájékoztatóján az egyik ominózus helyszínen; a Kálvin téri aluljáróban.

Éppen ezért a Jobbik petíciót fogalmazott meg „Szellemvasút helyett korszerű hármas metrót érdemel Budapest” – felütéssel, majd kitelepült az érintett területre és aláírásgyűjtésbe kezdett, ezt a szeptemberi hónap hátralévő részében folytatni is fogja a legfontosabb kilenc állomáson.

Kitért arra is, hogy a budapesti településvezetés évről évre csupán ígéreteket kap Magyarország mindenkori kormányától.

Orbán Viktor legutóbb 50 milliárd forintot ígért Tarlós Istvánnak, de ennek a jobbikos szakértők nem lelik a nyomát. Nem látszik, hogy pénz lenne erre az IKOP forrásokban, és az Európai Beruházási Bank által biztosított keret is ki van ürülve a tervezett e-jegyrendszer és a metrószerelvények felújítása miatt. Stummer ezért üresnek nevezte Orbán ígértét is. Hozzátette, hogy szerinte a hármas metró felújítása fideszes belharcok miatt késlekedik. A legvégső határidőt meglátása szerint nem csak a Jobbik, hanem Tarlós István és a fideszes kormány sem látja, szerinte az is a háttérben állhat, hogy a kormánypárti szereplők még nem osztották le egymás között a lapokat.

Stummer szavai szerint legalább 500 ezer ember lehet érintett.

[fb_pages_codes:budapest]

A tapasztalatok szerint az érdeklődés az aláírásgyűjtés iránt tényleg számottevő és folyamatosan növekszik, a budapestiek érzik, hogy ez nem pártpolitika, ez a játék a bőrükre megy és nem biztos, hogy rossz lapjárás esetén újra dobhatnak. A jobbikosok a tervek szerint a kézjegyeket a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak, Seszták Miklósnak adják át. Bíznak abban, hogy ennek hatására az Orbán-kormány belátja, hogy legalább olyan fontos a hármas metró biztonságossága, mint a kormányzati gépjárműállomány korszerűsége.