A politikus emlékeztet: 2012-ben már parlamenti vizsgálóbizottság firtatta a Volán egyes vagyonelemei széthordásának messze bűzlő történetét. Úgy látja, hogy a Fidesz elszámoltatási impotenciáját jól jellemzi, hogy senkinek még csak a haja szála sem görbült meg a milliárdos tételek lenyúlásáért.
Ander Balázs szerint mindez , ahol szabadon tobzódtak a meglehetősen homályos tulajdonosi hátterű cégek. Ennek ellenére az „elévülés”, a „nem azonosítható tulajdonosok”, a „bizonyítékok hiánya” az adófizetőknek 540 millió forintnyi indokolatlan többletköltséget okozó járatkiszervezések esetében is hasonló módon működött, az elkenésnek köszönhetően nemcsak felelősségre vonás nem történt, hanem négy év elteltével boldogan üzletelnek tovább az akkori szereplőkkel, sőt új piacokat is adtak nekik.
Az ellenzéki politikus jogos kérdésnek tartja, hogy milyen érdekességek derülhetnek majd ki akkor, amikor az Európai Unió elvárásai nyomán nemsokára kezdetét veszi Magyarországon a közösségi közlekedés liberalizációja, amely úgymond a távolsági személyszállítás piacosítását hivatott megvalósítani. Mindez nagyjából 1400 milliárd forint értékű szolgáltatás tendereztetését jelenti a tíz évre szóló koncesszió keretében, ahol a pályázatokon a szolgáltatásokért jelenleg felelős Volán-társaságok mellett további cégek indulhatnak majd. Azt ígéri: a Jobbik rajta tartja majd a szemét ezeken a folyamatokon.
Mint ahogyan azt legutóbb, az offshore-ellenes fellépéshez szükséges lépésekről szóló politikai vitanap során is kifejtették, felszólította az illetékeseket, hogy a Volán Zrt. alibi-vizsgálatainak időhúzó taktikázása helyett, azonnali hatállyal bontsanak szerződést a közpénzeken élősködő valamennyi gyanús hátterű céggel!
Nem hogy elszámoltatás nincs, még a régi szélhámosokkal is tovább üzletelnek?
A közösségi közlekedés liberalizációja lehet az újabb aranybánya a csókosok számára.