2017 nyarán a Matolcsy Ádám tulajdonába került Origo 340 millió forintot kapott a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alaptól az „E-mail 2.0” névre hallgató forradalomra.
Az Onbox el is indult, de az Index azt írja, hogy nagyon kevés felhasználójuk van. Erre reagált az Origo, mely szerint napi tízezer körül mozog a látogatók száma, de a nemzetközileg és Magyarországon is hivatalosnak tekintett mérési rendszer, az OLA csak napi pár száz embert mutat.
Az Onbox és a Freemail
A mai napig érthetetlen módon népszerű Freemail felületére nagyon hasonlít az Onbox. Az Index megszerezte a fejlesztési dokumentációt, ebből az derült ki, hogy a Freemail átalakítása 2015-ben elindult, de az új vezetés leállította a projektet.
A lap szerint a frissítéshez két új, választható dizájnt terveztek, a modernt és a klasszikust, előbbit kapta végül az Onbox, utóbbit a Freemail.
Ez viszont azt jelenti, hogy mire megérkezett a 340 milliós állami támogatás, nagyjából már kész is volt a fejlesztés, amiből egy teljesen szükségtelen és népszerűtlen elektronikus levelezési rendszer született, ami eleve halálra volt ítélve olyan kispályás sufnibrandek mellett, mint a Gmail.