Parkolási rendszer: Így semmiképp!

Parkolási rendszer: Így semmiképp!

2025-től jelentős parkolási díjemelés várható a fővárosban. Budapest vezetése állítja, cél a parkolási „maffia” felszámolása és a közösségi közlekedés népszerűsítése, ám a mostani reformok valójában az autósok sarcolásán alapulnak.

Budapest vezetése újabb drasztikus lépésre szánta el magát az autósok kárára: 2025-től jelentős parkolási díjemelés várható, majd 2026-ra a teljes parkolási rendszer átalakítását ígérik. - áll Brenner Kolomannak, a párt országgyűlési képviselőjének közleményében. A párt korábbi főpolgármester-jelöltje hozzáteszi, bár a cél a parkolási „maffia” felszámolása és a közösségi közlekedés népszerűsítése, a mostani reformok valójában az autósok sarcolásán alapulnak. Ez az irány azonban nem megoldás sem a budapesti közlekedés problémáira, sem a város élhetőségének javítására.

Az autósok folyamatos szorongatása – a parkolási díjak inflációt meghaladó emelésétől kezdve a készpénzfizetési lehetőség megszüntetéséig – nem segíti a fővárosi közlekedés átalakítását, és nem veszi figyelembe azokat, akik kénytelenek autóval közlekedni, például munkába járás vagy családi kötelességek miatt. Az ilyen intézkedések kizárólag feszültséget keltenek és növelik a megosztottságot a városban.

- állítja a párt elnökhelyettese.

A „Tegyük rendbe Budapestet!” programom mit sem veszített aktualitásából. Az általam javasolt valódi megoldások az autósok üldözése helyett közös érdeket szolgálnak:

Többszintes P+R parkolóházak építése a városhatárnál és forgalmasabb csomópontoknál, amelyek megfizethetőek, kényelmesek és zöldfelületekkel is kiegészülnek.

Kötöttpályás közlekedés fejlesztése, hogy az agglomerációból érkezők számára reális alternatívát nyújtsunk az autóhasználat helyett.

Ésszerű parkolási rendszer, amely nem az autósokat sújtja, hanem átlátható, méltányos, és valóban a forgalom szabályozását szolgálja.

Dugók csökkentése intelligens közlekedésszervezéssel és modern technológiák bevezetésével, nem pedig az autósok megbélyegzésével.

Brenner Koloman szerint, a mostani parkolási reform nem veszi figyelembe a budapesti közlekedés valós problémáit és azokat a milliókat, akik nap mint nap kénytelenek megküzdeni a dugókkal és a parkolási nehézségekkel, miközben a cél az lenne, hogy egy igazságos, modern és fenntartható közlekedési rendszert teremtsenek meg, amely nem bűnbakokat keres, hanem valódi megoldásokat kínál.