A Kormányzati Tájékoztatási Központ az Index kérdésére hétfőn azt közölte, hogy a népszavazással kapcsolatos kampányra és politikai hirdetésekre összesen bruttó 7 milliárd 493 millió forintot herdáltak el.
Így a népszavazással kapcsolatos külföldi tájékoztató levelekre és a háztartásokba eljuttatott kiadványokra költött összeggel (1,1 milliárd forint) együtt
az állami kampánybüdzsé bruttó 8,6 milliárdra rúg.
Ez azért érdekes, mert alig
12 nappal korábban még 6 milliárd forintot vallott be a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Az alábbi cikkben olvasható, hogy a kabinetiroda szeptember 21-i közlése szerint pontosan miből tevődött össze az utcai és médiahirdetésekre fordított 4,94 milliárdos tétel:
Már most horror pénzekbe fáj a Brüsszelnek való üzengetés
Rogán Antal kedvenc szomszédja, Csetényi Csaba már több mint félmilliárdos közvetítői díjat vághatott zsebre a kvótakampányban - derül ki a Miniszterelnöki Kabinetiroda Magyar Nemzet által ismertetett szerződéseiből. Az év eleji akciót és az „Üzenjünk Brüsszelnek!" kampányszakaszt közel 6 milliárdnyi adóforintunk bánja.
hétfőre valahogy 2,5 milliárddal gyarapodott, a változásra azonban semmiféle hivatalos magyarázat nincs.
Ez az összegKorábban teljesen mást mutattak a számok
A Népszabadság érdeklődésére a helikopteres urizálása miatt reflektorfénybe került Rogán Antal hivatala szeptember 2-án szintén bruttó 4,95 milliárd forintos költésről számolt be, de a Miniszterelnöki Kabinetiroda honlapján csak olyan szerződések találhatóak, amelyek sehogy sem egyeztethetők össze a korábbi adatokkal.
Rogánéknál ez a szokás: nyáron is helikopterrel siettek egy lagziba
Napok óta hangos a sajtó Rogán Antal helikopter-ügyétől. A miniszter hétvégén feleségével, Rogán Gaál Cecíliával együtt helikopterrel tért haza egy nyírtasi lagziból, amiről a sajtó hírt adott, Rogán pedig kínos magyarázkodásba kezdett. - Először letagadta a helikopterezést, és perrel fenyegetőzött, ám miután a Népszabadság b
A kormányzati honlapon megtalálható közbeszerzési lista alapján az Egyesült Reklám Konzorcium márciusban írt alá egy megállapodást a kabinetirodával.
Az azonban nem 2,4 vagy 2,54 milliárdról, hanem bruttó 3,81 milliárd forintról szólt óriásplakátok, tévéreklámok, internetes megjelenések legyártására és elhelyezésére, és nem augusztus 1-jén vagy 19-én, hanem augusztus 10-én járt le.
Arra viszont a kabinetiroda nem tért ki, hogy miként lett az összegből 4,95 milliárd.
Ráadásul Harangozó Tamás MSZP-képviselő közérdekű adatigénylésére szóban egy harmadik verzióról kapott tájékoztatást.
A politikus szerint neki azt mondták, hogy miután az előző keret kimerült, augusztusban újabb közbeszerzést írtak ki. A nyilvánosság előtt egyelőre nem ismert második megbízást ugyanazok a Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó cégek nyerték.
Az embereket teljesen hülyének néző kampány ráadásul tovább folytatódik.
Ennyi pénzt szórt el a kormány a sikertelen népszavazásra
Ahogy korábbi cikkünkben már beszámoltunk róla, a kormány augusztusig 6 milliárd közpénzt dobott ki az ablakon kampányra, a Népszabadság szerint ezt követően további 5 milliárdot különítettek el őszre.