2015 óta tart a a logisztikával és nemzetközi fuvarozással foglalkozó MAFRACHT Kft. - MAHARTLOG GROUP szentendrei, régebben a MAHART tulajdonában álló hajóállomása körüli huzavona. Ebben az évben tűnt föl ugyanis a helyi lakosoknak, hogy valami épül a régi létesítmény körül, de megfelelő tájékoztatás hiányában fogalmuk sem volt, mi történik a területtel.
A Társaság az Élhető Szentendréért (TESZ) volt önkormányzati képviselője, Kubatovics Áron az üggyel kapcsolatban levelet írt a város jegyzőjének, melyben a lakosság tájékoztatásának hiányát kifogásolta. Az akkori információk szerint a területre "többek között egy, a nagy, dunai hajók kikötését is lehetővé tévő új központ" építése vette kezdetét.
Valószínűleg a képviselői érdeklődés hatására a MAFRACHT által végzett építkezésről később bővebb tájékoztatást kaptak a helyiek. A Szentendrei Körkép cikkében az alábbi közlemény olvasható:
A Társaság tevékenysége kapcsán az épület üzemszerű használata során a környék közúti forgalma jelentős mértékben nem fog változni. Az autók tárolására 4 db felszíni parkoló hely kerül kialakításra A beruházás kapcsán az épület közvetlen környezetében a park és a Duna part helyreállításra és rendezésre kerül. Reméljük, hogy ezzel a beruházással Társaságunk is hozzá tud járulni a szebb Duna part kialakításához, mely Szentendre értékét növeli. Az építkezés során igyekszünk minél kisebb környezeti terhelést okozni. A kivitelezés idejére megértésüket és türelmüket előre is köszönjük.
Az építési munkálatok várható befejezése: 2015. június 30.
Kérdéseikkel forduljanak csapatunkhoz bizalommal az mahartlog@mahartlog.hu e‐mail címen vagy a +36‐1‐429‐5019 telefonszámon.
Kapcsolattartó személy: Hlatky Réka.
A cég a megújult hajóállomást és a rendbe rakott környéket ábrázoló látványterveket is nyilvánosságra hozott a projekttel kapcsolatban, és úgy tűnt, hogy minden a legnagyobb rendben lesz a Czóbel sétányon.
2016 augusztusában továbbra is arról szóltak az információk, hogy az épület hamarosan működőképes lesz, a környékét teljes mértékben rendbe teszik, parkosítják. A komplexum funkciójáról a cég ügyvezetője Kubatovics Áronnak a következőt árulta el:
"Várhatóan amerikai turistákat hoznak majd hajóval, illetve turistahajó kiszolgáló személyzeti oktató központ lesz az épület."
Aztán jött a feketeleves
A TESZ értesülései szerint azonban nem várt fordulatot vett az ügy:
Az új tulajdonos Green River Hajóállomás Kft. jelenleg épp 3 millió euróért (nagyjából 1 milliárd forint) árulja az értékes ingatlant, amelynek környékét - mint azt Fülöp Zsolt, a TESZ polgármesterjelöltje kiderítette - továbbra is a MAFRACHT Kft. bérli a szentendrei önkormányzattól.
A komplexum paramétereiért érdemes átböngészni az egykori hajóállomást "minimál házkén" aposztrofáló hirdetést. Külön tanulságos elolvasni a közpénzből is kipofozott, immár luxusingatlanként árult épülethez kerekített marketingszöveget, a sorok olvasása után valószínűleg nincs az a NER-oligarcha, akinek ne indulna be azonnal a nyálelválasztása:
Szentendrén, közvetlenül a Duna partján, ősfás, ligetes, be nem látható területen a folyam festői öblében fekvő ingatlant. Közvetlen szomszédságában tájvédelmi okok miatt teljes építési tilalom alatt álló csendes őspark található.
Az Ybl díjas tervezőnek alapvető koncepciója volt, hogy a panoráma természeti adottságokat ötvözze, egy építészetileg következetesen minimalista, ultra modern luxus lakóházzal, úgy, hogy a kettő együttes harmóniában maradjon, megtartsa kapcsolatát a környezettel, kiemelten a Dunára, valamint a kizárólagos használatú, saját tulajdonban lévő magánkikötővel...
A belsőépítész alárendelte a forma, anyag és színvilágot a minimalista rendek, továbbá emelve a látvány és minőség összhangját és egyben kiemelve a teljes és elvehetetlen kilátást a Dunára. A helyiségek belső rendje, alaprajza ezen elveknek megfelelően készült el.
Az ingatlanhoz tartozik a kizárólagos használatú "kivett területként" nyilvántartott kikötő, melyhez egy 20 méter hosszúságú (120nm) ponton, illetve, egy bejáróhíd tartozik. A kikötő a Dunán közlekedő legnagyobb jachtok fogadására alkalmas és kiszolgálhatja a saját és vendég jachtok igényeit is.
Itt a hirdetés képernyőfotója, ha netán közben véletlenül lekerülne az oldalról:
A hirdetéshez csatolt felvételekből egyébként kiváló képet kaphat az egyszeri földi haladó arról, mire is ment el ki tudja mennyi pénz az uniós forrásokból:
Fülöp Zsolt kérdéseire egyébként dr. Gerendás Gábor jegyző írásban válaszolt, ebből többek között kiderül, hogy
- az önkormányzatnak a leghalványabb fogalma sem volt a tulajdonosváltásról;
- a volt hajóállomás területének bérleti díja mindössze az infláció mértékével (2,8 százalék) emelkedett;
- az előzetes tervekkel ellentétben külön parkoló nem létesült a területen; illetve
- az önkormányzat hivatalosan arról sem tud, hogy az új tulaj árulja az ingatlant.