A nagynyomású szivattyú hibájának több jele is van. Ezek közül van, amelyik elég egyértelmű, míg más hibáknak csak az esetek bizonyos százalékában a nagynyomású szivattyú rendellenes működése az okozója.
Mik a főbb tünetek?
Ha nem indul az autó, az számos problémára visszavezethető. Általában a stabil rendszerek környékén kell keresgélni a hibaforrást, mivel az állítja elő a megfelelő nyomást. Ha ez nem valósul meg, az autó képtelen beindulni. Olykor próbapadi vizsgálatra van szükség a 100%-os bizonyossághoz. Lehet, hogy elég a tömítés csere is, de ha elkopott a feltöltőszivattyú, bemaródik a tengely vagy a ház, akkor cserélni kell azokat az alkatrészeket is.
Ha hirtelen a szokásosnál többet fogyaszt a kocsi, akkor elsősorban vagy a magasnyomású szivattyú vagy a porlasztók okolhatók. Az, ha a szivattyúban elhasználódnak a tömítések, szivárgást eredményezhet. A tömítések cseréjével, majd az alkatrész megtisztításával orvosolható a gond. Lehetséges, hogy a próbapadi teszt során kiderül még valamilyen rejtett hiba, de ennek kijavítását követően újból üzemképes lesz az autó.
Az egyértelmű jel a nagynyomású szivattyú hibájára az, ha egy időben elromlik az összes befecskendező. Ha a szivattyú úgymond ledarálja önmagát, akkor az üzemanyagba fémreszelékek juthatnak. Ez azt eredményezi, hogy a befecskendezők először eldugulnak, de megeshet az is, hogy teljesen tönkre is mennek. Ezért nem érdemes halogatni a nagynyomású szivattyú bevizsgálását.
Így zajlik a nagynyomású szivattyú vizsgálata
A szivattyú hibáját próbapadi vizsgálat segítségével lehet meghatározni. Ezt követően jöhet csak a felújítás.
A Tamorin Kft.-nél kétkörös a bevizsgálás, mert így a lehető legolcsóbb a folyamat. Az első etap során próbapadi tesztnek vetik alá az alkatrészt, szét- és összeszerelik és diagnosztizálják a problémát. Ha kiderült, hogy minek a cseréjére van szükség, akkor lehet újból tökéletes állapotba hozni a nagynyomású szivattyút.
A felújítás második fázisára akkor kerül sor, ha mechanikai sérülést szenvedett el a szivattyú. Ilyenkor a felújítást végző cég a bevizsgálást követően egyeztet az ügyféllel, csak azt követően kezdi meg a felújítást. A pontos ajánlat ismeretében lehet mérlegelni, hogy valaki igényli-e a felújítást vagy sem, így senkit sem érhet meglepetés, hiszen nem keletkeznek rejtett költségek.
Ekkor jön szóba új alkatrész vagy cseredarab
Ha a felújítás nem jöhet szóba, akkor új alkatrészeket szoktak felkínálni a szervizek mind a partnereiknek, mind magánemberek részére. Általánosságban véve az új termékekre 1 év gyári garancia vonatkozik, ám ehhez minden esetben meg kell őrizni a számlát.
A cseredarab inkább a felújításhoz hasonlítható, csak ekkor nem a meghibásodott magasnyomású szivattyút újítják fel és szerelik később vissza az autóba, hanem egy már előre felújított alkatrészt adnak cserébe. Időben ez értelemszerűen gyorsabb, hiszen nem kell megvárni a felújítás folyamatát. Az egyéves garancia a cseredarabra is vonatkozik.