Vége már azoknak az időknek, amikor a munkavállaló és a munkaadó viszonya szigorúan hierarchikus volt, hiszen manapság legalább olyan nehéz jó munkaerőt találni, mint egy megfelelő munkahelyet. Ezt mostanra már sokan felismerték, így a cégvezetők és vállalattulajdonosok igyekeznek olyan munkaviszonyokat teremteni, amivel minden beosztott elégedett lehet. Ennek pedig az egyik alapköve az ideális munkakörnyezet kialakítása. De mégis hogyan tudjuk elérni, hogy mindenki szeressen bejárni az irodába?
Egy jó választással kezdődik
Az, hogy a dolgozók mennyire szeretnek napi szinten megjelenni az irodában, sok mindenen múlhat, ami a beltérrel kapcsolatos. De már annak kialakítása előtt is fontos döntések várnak ránk ilyen szempontból: először ugyanis meg kell találnunk a tökéletes irodahelyiséget.
Az egyik aspektus, amit szem előtt kell tartanunk, az az elhelyezkedés. Olyan helyet válasszunk, ami könnyen megközelíthető mind autóval, mind tömegközlekedéssel, mind pedig kerékpárral. Ha tudjuk, hogy vannak négy keréken közlekedő dolgozók, akkor érdemes a parkolási lehetőségeken is elgondolkodni. Az elhelyezkedés mellett a méret a legfontosabb: olyan helyiséget kell találnunk, amelyben minden dolgozónak lesz minimum 10 négyzetméternyi helye. Ne feledjük: ha bővülést tervezünk a közeljövőben, de nem szeretnénk költözködni, akkor plusz térrel is kell rendelkeznünk!
Tudjuk, egy ilyen iroda megtalálása már önmagában is kihívás. Ha nem érezzük magunkban az erőt ehhez, akkor egy profi csapatot is megbízhatunk a feladattal! Kevesen tudják, de az olyan vállalatok, mint például az Offie, éppen ezzel foglalkoznak!
6 tipp, hogy a dolgozók szeressenek bejárni
Tegyük fel, hogy sikeresen megtaláltuk a cégünknek megfelelő helyszínt – így már „csak” egy olyan közeget kell benne kialakítanunk, ahol mindenki szívesen tölti el az idejét. Ha az alábbiakat figyelembe vesszük, akkor ez egykettőre sikerülhet.
Kényelem
Teljesen magától értetődő, hogy az emberek nem szeretnek egy kényelmetlen helyen tartózkodni. Éppen ezért, bár tény, hogy nagyobb anyagi ráfordítást fog igényelni, érdemes minőségi eszközökbe befektetni. Szerezzünk be ergonomikus kialakítású székeket, állítható magasságú asztalokat, borítsuk a padlót kényelmes kárpittal! Azt pedig már mondanunk sem kell, hogy minden dolgozónknak biztosítanunk kell a munkájához szükséges lehető legjobb eszközöket – amelyekkel az otthonukban lehet, hogy nem rendelkeznek. Ilyen lehet például egy két képernyős kialakítás vagy egy pengén hasító laptop is.
Rendezettség
Az ember nehezen koncentrál egy össze-vissza, kacatokkal vagy éppen felesleges dekorációkkal teli térben. Nem azt mondjuk, hogy egy rideg közeget kell kialakítanunk, de törekednünk kell arra, hogy megtaláljuk a tökéletes egyensúlyt a kettő között.
Kellemes légkör
Az sem mindegy, hogy milyen hangulat! A kellemes légkör alapja pedig kétségtelenül a munkavállalók közötti kiegyensúlyozott viszony. Ezt legegyszerűbben kötetlen csapatépítőkkel, közös ebédekkel és egyéb programokkal érhetjük el. A jó atmoszféra mellett a produktivitás szempontjából is érdemes erre törekednünk, hiszen a dolgozók viszonya a munkájukon is visszatükröződik.
Csak semmi kényszer
Ha nagyon szigorúan vesszük a bejárást, azzal épp az ellenkezőjét érhetjük el annak, amit szeretnénk. A Covid egészen új távlatokat nyitott a távmunkában, sokan rájöttek, hogy otthonról is effektíven tudnak dolgozni – ennek előnyeit pedig kár lenne elvitatni. Éppen ezért érdemes egyfajta hibrid munkavégzést kialakítani, amivel minden dolgozónk kiegyezik. Ha sikeresen teljesítettük a fenti pontot, azaz a beosztottak jó viszonyt ápolnak egymással, akkor úgyis szívesen járnak majd be – például heti két vagy három napon, míg a többit otthonról dolgozzák le.
Közös döntés
Igyekezzünk mindenkit bevonni a fontosabb döntésekbe, ami az iroda belterét illeti, például, hogy milyen színűek a falak! Ezzel nemcsak egy mindenkinek tetsző teret alakíthatunk ki, de azt az érzést is kelthetjük a munkavállalókban, hogy számít a véleményük. Ez pedig sokat nyom a latba, amikor az általános motivációjukról, munkakedvükről van szó.
Extrák
Jelöljünk ki gyümölcsnapot, fagyinapot vagy akár szervezzünk egy-egy nehezen induló napra egy közös ebédet! Ezekkel összekovácsolhatjuk a csapatot, de munkaadóként is szerezhetünk néhány plusz pontot – nem utolsó sorban pedig meghozzuk a kedvet ahhoz, hogy bejöjjenek az irodába!
Okos manőverezés
Néhány apró változtatáson, új szokáson múlik tehát az, hogy mennyire szeretnek a dolgozóink megjelenni az irodában. A legfontosabb, hogy ne szabályokkal igyekezzünk elérni a jelenlétet, hanem inkább pozitív összekapcsolással, így összességében mindenki elégedettebb lehet! Ha pedig a folyamat során elakadunk, vagy már az elején is gondban vagyunk, kérjünk fel egy olyan profi csapatot, mint az Offie, akik átsegítenek a kezdeti nehézségeken!