A taxisok már egy ideje pedzegetik, hogy emelni kellene a főváros által szabályozott árakon, mert úgy megnövekedtek a költségeik - 30-40 százalékkal nőttek a biztosítási díjak, de az online pénztárgépet is be kell szerelni az elöregedő autókba -, hogy már nem jönnek ki abból a díjból, amiért öt évvel ezelőtt olyan sikeresen lobbiztak.
Metál szerint a 10-15 százalékos emelés 300-400 forintos drágulást hozna egy fuvar esetében, ám az új árakat április előtt nem vezetnék be.
A szövetség elnöke szerint ezt el kellene tudniuk fogadni a politikusoknak és az utasoknak:
"Ez nem az az összeg, ami miatt az emberek a jövőben meggondolják, hogy beüljenek-e a taxiba."
Metál ugyanakkor beismerte, hogy az "öt évvel ezelőtti taxisrendelettel nem igazán sikerült kiszűrni a hiénákat" a budapesti utakról.
Ugyan kevesebb a lehúzós árakat alkalmazó taxis, de a visszaesés nem volt számottevő.
"Az egész taxis maffia menjen a..."
- írja a VEKE a Facebookon.
"De legalább egyértelműen ki fog derülni, a politika melyik oldalra áll, az utasokéra vagy a taxismaffiáéra. Sajnos a külföldi turisták és a multicégek vezetői rétege számára ezek az árak nem magasak, csak az átlagmagyarok számára azok. De ők itt nem számítanak. Ahogy az sem számít, a sok hiéna és csaló - az ellenőrzések alapján a szabálytisztelő taxis olyan ritka, mint a fehér holló - milyen hírét viszi a városnak. Aki csak teheti, kerülje a maffiát és ne etesse őket. Aki pedig eteti, az ne panaszkodjon."
Mint írják: a taxi nem közszolgáltatás, nem közfunkció. Nem is értjük mit keresnek pl. a buszsávban, mikor az a közösségi közlekedésnek van fenntartva.
"Taxizni sem kötelező, épp elég munkaerőhiány van ezer helyen, a sofőrök kifejezetten keresettek. Szóval, megélhetési probléma nincs, annál inkább van csábítás, hiszen nagyot lehet szakítani, ezért vonzó a taxizás. Mindezt az utasok bőrére. Akiknek a taxisvezér szerint el kell tudniuk fogadni az emelést."
Kéz ökölbe szorít, középső ujj kinyújt, felfelé mutat.
Mint ismert, a fix tarifát (alapdíj 450, a kilométer-díj 280) 2013-ban vezették be, amikor a benzin átlagára 400, a gázolajé 420 forint közül mozgott. Ma az előbbi 365, utóbbi 369 forint...
Árdrágítás, órapörgetés, jogsértések
A trükközések köre az elmúlt évek során szinte semmit sem változott: az árdrágítás, az órapörgetés még mindig előfordul, és továbbra is vannak olyanok, akik úgy taxiznak, hogy hiányzik az ehhez szükséges jogosultságuk, esetenként a felszerelés sem felel meg az előírásoknak, sőt olyan vállalkozó is akadt, aki megtagadta az ellenőrzést - írja a Világgazdaság keddi számában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása alapján.