Az Index olvasói a portálnak azt jelezték, több terméknél – főleg élelmiszereknél – megváltoztak az online vásárlási feltételek, nem lehet annyit rendelni, mint a koronavírus okozta „tésztapánik” előtt. A lap ellenőrizte a hipermarket weboldalát, és azt tapasztalták, számos termékből valóban legfeljebb hat darabot lehet rendelni.
Megkeresésükre a Tesco azt válaszolta:
a Tesco Online Bevásárlás Szolgáltatása időszakos mennyiségi limitet vezetett be, hogy a legnépszerűbb termékek a lehető legtöbb vásárló számára folyamatosan elérhetők legyenek.
A Spar és a CBA viszont válaszában azt írta, nem változtattak a vásárlási feltételeken.
A Lidl, az Aldi és az Auchan nem reagált a portál megkeresésére.
Korábban lapunk is beszámolt róla, a koronavírus terjedésének hírére több hipermarketben kiürültek a tartós élelmiszerek polcai. Megkeresésünkre a hipermarketláncok sajtósai az Országos Kereskedelmi Kamarához irányítottak, akik közleményükben úgy fogalmaztak, az üzletek „képesek garantálni az ellátásbiztonságot, áruhiányra a tartós élelmiszerekből a jelenlegi forgalomnövekedés alapján nem kell számítani”.
Tésztapánik: nyugtatnak az áruházláncok, de vannak aggályok
Mint arról tegnap lapunk is beszámolt, a koronavírus terjedésének hírére több hipermarketlánc üzleteiben hiány alakul ki tartós élelmiszerekből. Olvasóink két fővárosi és egy agglomerációbeli hipermarketről számoltak be. Két fővárosi és egy Budapest környéki hipermarketet is teljesen kifosztottak - olvasóink beszámolója szerint már csak elvétve lehet tartós élelmiszert találni.
A G7 gazdasági hírportál viszont arra hívta fel a figyelmet, a just in time rendszerben anomáliákat okozhat a megnövekedett kereslet.