Tokody Marcell a Fővárosi Közgyűlést megelőzően mondta el, hogy az állam 2015 óta tartozik már 12 milliárd forinttal a fővárosnak, ami azért járna Budapestnek, mert az agglomerációs közlekedést is BKV finanszírozta, holott az nem fővárosi, hanem állami feladat lett volna.
"Ez az összeg bőven finanszírozná a BKV-dolgozóinak az idei bérköltségét, és még jövőre is maradna belőle"
- tette hozzá.
Egyértelműnek látja, hogy ebben a helyzetben a kormánynak kell közbelépnie, mert "ez a sztrájk csak a kezdet", ha sorozatos lesz a munkabeszüntetés, leállhat a gazdaság is.
Véleménye szerint a kormányzatnak "vissza kellene lépni a központosításból", és nagyobb mozgásteret kellene biztosítania az önkormányzatoknak.
Tokody Marcell egy másik szempontra is felhívta a figyelmet, méghozzá az FKF Zrt. kapcsán: emlékezetes, hogy a bíróság megtiltotta a közterület-fenntartó alkalmazottjainak, hogy sztrájkoljanak, amire viszont elvándorlás a munkavállalók válasza.
Szerinte nem meglepő, hogy rengeteg buszsofőr mondott fel, és "ment át a szomszédba"; hiszen amíg Magyarországon jó esetben 180 ezer forintot keres egy buszsofőr, addig Ausztriában ez az összeg több mint 500 ezer forint.
A jobbikos politikus hangsúlyozta, hogy amíg az áprilisi sztrájkhelyzet megoldása, illetőleg a BKV-dolgozók béremelésének (mint ismert, amíg az állami vállalatoknál megtörtént a fizetésemelés, addig az önkormányzati tulajdonú vállalatoknál, így a fővárosi társaságnál ez elmaradt) rövid távú megoldása a kormányzat kötelessége - a fenti 12 milliárdból -, a bérek hosszútávú, érdemei felzárkóztatására viszont a jobboldali ellenzéki párt kidolgozta a bérunió koncepcióját.
A Jobbik által elindított európai kezdeményezés mögé már nyolc EU-tagállam felsorakozott, és megalakult a nemzetközi aláírásgyűjtési-kampányt felügyelő polgári bizottság is. Célunk, hogy a régió dolgozóinak a fizetése utolérje a nyugat-európai béreket - szögezte le Tokody Marcell.