A kireszavazzunk.hu adatai szerint Veszprém megye 4. számú választókerületében Ön magasan a legnépszerűbb ellenzéki jelölt, viszont felhozzák önnel szemben azt, hogy még fiatal a politika szempontjából, ismertsége is kisebb. Milyen eredménnyel lenne elégedett?
Úgy gondolom, hogy fiatalságom éppen húzóerő lehet a bizonytalanok és a Fideszből kiábrándultak számára. A visszajelzések is pozitívak, meghallgattam és ezután is meghallgatom a helyiek észrevételeit, kritikáit, és az így megszülető programot és helyi elképzeléseket mindenki magáénak tudja érezni. Kell a megújulás a politikában is, hiszen én koromból adódóan is egy új, emberközpontúbb, kreatívabb politika megálmodója vagyok, amiben nem az a fő kérdés, hogy ki a jobb és a baloldali.
Engem arra kértek fel, hogy egyéniben győzzek, ennek a feladatnak maximálisan meg akarok felelni, és ez jelenti számomra az elégedettséget.
Nincs könnyű dolga, hiszen az MSZP a párt egyik húzónevét indítja a körzetben, Gőgös Zoltánt, aki az országos politikában is jelentősebb szereplő. Visszalépésére nem lehet számítani, így a nevető harmadik Kovács Zoltán fideszes jelölt lehet.
Gőgös Zoltán ismert, de nem kedvelt politikusok közé tartozik, 2014-ben is csak a harmadik helyen végzett. Eddig sosem nyert választási körzetben pályafutása során. Nagyon bízom benne, hogy megteszi ezt a lépést, hiszen ez a Kormányváltás egyik feltétele. Néha tudni kell méltósággal és emelt fővel egyet hátralépni a közös cél érdekében. Listás helyen biztos bejutó helye van, szóval egy esetleg visszalépés sem zárná ki a politikai közéletből. Úgy gondolom, hogy az én személyem elfogadható egy baloldali szavazó számára is (hiszen én nem pártokban gondolkodó közéletről álmodok) ellenben Gögőssel, aki a politikai múltja miatt elfogadhatatlan a jobboldali érzelmű emberek számára.
A legfrissebb adatok szerint 16 jelölt indulhat a körzetben, ebből legalább 10 kamupárt jelöltje. A Fidesz számára billegő körzetekben ez a jellemző. Hogyan értékeli ezt?
Ebben engem csak az bosszant, hogy milliókba kerül az államháztartásnak a "kamupártok" rendszere. Mennyivel jobb helye lenne annak a pénznek az egészségügyben vagy az oktatásban. Beszédes, hogy az utolsó napon 10 kamupárt is megjelent a semmiből. Mindez jól példázza a Fidesz gátlástalanságát és görcsös hatalomvágyát.
Pápa, Zirc és Devecseren kívül jellemzően aprófalvas körzet, az ilyen régiókra jellemző problémákkal. Így a szocialisták által megszüntetett Csorna-Pápa vasútvonalra megrendelt kamumenetrend természetesen csak arra volt elegendő, hogy egy kampány során büszkélkedni lehessen vele. A falvakat "felfűző" buszjáratok pedig sokszor nagyon nagy menetidővel érnek Pápára. Milyen megoldási lehetőségeket lát a körzet közlekedési gondjaira?
Menetrendeket össze kell hangolni, mind a vasúti, a távolsági és a helyi járatok rendszere között. Ezen túl fontos, hogy a főútvonalaktól távol eső falvakba gyakrabban közlekedjenek a járatok, főleg vasárnap és ünnepnapokon. Ez segítené a kistérségek és városok között kohéziót. A helyiek bevonásával optimalizálni kell az autóbuszok számát, azok szállítóképességét. A falusi élet áldás legyen és ne büntetés. A kihasználtsága pedig sokkal jobb lenne a tömegközlekedésnek, ha ezek a változások bekövetkeznének. Zirc térségében pedig a turizmus fellendülését jelentené a tömegközlekedés modernizálása. Abszurdum volt, hogy 2016-tól megszüntették Pápa-Budapest közötti közvetlen gyorsvonatok jelentős részét (1 maradt csak meg), ezzel rengeteg bosszúságot okozva a több száz hallgatónak és munkavállalónak, akiket a munka vagy a tanulás a magyar fővároshoz köt. Pedig jó kihasználtsága volt ezeknek a járatoknak.
A körzeten áthaladó 8-as és 83-as főút jelentős forgalmat bonyolít, Pápán ez különösen nagy gond, ahol az ígéretek ellenére még mindig nincs elkerülő út.
8-as és a 83-as út bővítése és megvalósítása olyan, mint Columbo felesége: Mindenki beszél róla, de még senki sem látta, tapasztalta. Pápán az Észak-Keleti elkerülő hiánya borzalmas gondot jelent a városnak, főleg a Gyimóti út és a Somlai út lakóinak, hiszen elkerülő híján nagy súlyú és nagy zajú kamionok százai robognak végig a város azon részén, ami nagyban befolyásolja a zajszennyezettséget, a szállópor koncentrációt, ami viszont az egész város életére kihat.
A 8-as út esetében, pedig felháborítónak tartom, hogy a korábbi ígéretekkel ellentétben, nem négysávosra tervezik a 8-as új kivitelezését. Amennyiben a Jobbik nyer, meg fog valósulni a kétszer kétsávos 8-as út, ami az ütőerét adhatja az egész Közép-Dunántúli régiónak és a magyar gazdaság mobilitásának is.
Az országban talán egyedülálló módon felhívta önt a fideszes képviselőjelölt, Kovács Zoltán, hogy miért nem ért egyet a jelölti vitával. Vita tehát nem lesz, mivel indokolta ezt az ellenfele?
Igen, ki kell emelni, hogy az országos tendenciával ellentétben, Dr. Kovács államtitkár úr korrekten válaszolt a vita felkérésemre. Szerinte nincs értelme a vitának, mert az csak az én népszerűsítésemet szolgálná. Érveltem, hogy egy valódi demokráciában igenis helye van a vita kultúrájának, főleg választások előtt. Erre Államtitkár Úr megjegyezte, hogy "miről beszélek, hiszen valódi demokráciában élünk". Itt érdemes lett volna feltenni az alábbi kérdéseket: Mi akkor a helyzet a Veszprém megyei Naplóval, ahonnan az ellenzék ki van tiltva? Mi akkor a helyzet a közmédiában, ami egy az egyben a kormánypropagandát tálalja a lakosság felé, persze közpénzen. Mi akkor a helyzet azzal a ténnyel, hogy az iskolák egy részészében felülről érkező utasítás hatására meg van tiltva rendezvényeken, demonstrációkon való részvétel? Mi akkor a helyzet a közhivatalokkal, ahol az alkalmazottakból központi párt droid hadsereget akarnak szervezni? Mi akkor a helyzet, azzal a ténnyel, hogy az EU-ban már csak Bulgáriában nagyobb a hatalommal való visszaélés, a korrupció aránya?
Mi jellemzi a helyi kampányt? Milyen problémák jelentkeznek a térségben?
Ez a térség az elmúlt 30 év kormányzásának egyik kárvallottja, hiszen jelentősen csökkent a minőségi munkahelyek száma, a szórakozási, kikapcsolódási és sportlehetőséget hiányosak, korlátoltak.
Munkaerőhiány jellemzi a térséget, mivel a gyári munkásoknak (különösen Pápán) alacsony bérük, és a rossz munkakörülményeik miatt hagyják ott munkájukat, és vándorolnak nyugatra. A kieső munkát pedig Kelet-Magyarországról, Ukrajnából importált munkásokkal pótolják, akik sok esetben még nagyobb megbecsülésben részesülnek, mint helyi társaik.