Idén a belföldi díszvendég Győr és Pannonhalma, a külföldi pedig Oroszország volt. A kiállítás megnyitóján, így a Hungexpó vezérigazgatója, Ganczer Gábor és a turisztikai szakmát irányító kormányzati háttérszerv vezérigazgató-helyettese, Princzinger Péter szakmai beszédei mellett, Borkai Zsolt, Győr polgármestere, Várszegi Asztrik, pannonhalmi főapát és Valerij Vlagyimirovics Ljahov, orosz követtanácsos ismertette beszédében, saját desztinációja különlegességeit. Győr idén, a barokk óvárosa mellett főként sporttal várja a látogatókat: itt kerül ugyanis megrendezésre az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál, ahova 50 országból érkeznek a 14 és 18 év közötti sporttehetségek.
A tavalyi díszvendég, a Győrnek a stafétabotot átadó Budapest főpolgármester-helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra kifejtette, hogy idén is több, mint 600 négyzetméteren prezentálják a kiállításon a budapesti látványosságokat. Kiemelte azt is, hogy a főváros messze a legértékesebb magyar turisztikai brand.
Az A-pavilonnak, – hagyományosan –, nagyjából a felét foglalták le a magyar, a másikat pedig a külföldi kiállítók. A Bükfürdőt képviselő Horváth Lívia örült annak, hogy fejlődik a vásár, hogy a korábbi meghívókkal ellentétben már nem csak csütörtökre tudtak invitálni partnereket, hanem a kiállítás egész időszakára. Fontos, hogy a szakma kommunikáljon egymással, illetve a belföldi piaccal is. Bükfürdő fontosnak tartja, hogy több generációt is megszólítson: a nyugdíjasok mellett a családosokat, a sok ülőmunkát végző menedzsereket is. Tudatosítani kell, hogy az egészség megőrzésével foglalkozni nem ciki. A wellnessezés, a gyógyfürdőzés a fiatalabb generációknak is érdekes lehet, a közeli nagyvárosok mint Sopron és Szombathely pedig városlátogatásokra is alkalmasak.
A külföldi kiállítók közül Románia volt különösen sok kiállítóval jelen, természetesen, főként a magyarlakta területekről. A határ mentén lévő Bihar-megye idén kiemelt partnerrégió volt, így Nagyváradot és környékét különösen intenzíven mutatták be, de – természetesen – a székelyföldi desztinációk sem maradhattak ki.
Szlovákia, Bulgária, a volt jugoszláv utódállamok, Törökország és a távol-keleti célpontok a hagyományoknak megfelelően szerepeltek. Kárpátalja két külön pavilonnal is jött: az egyikben a megyei tanács turisztikai igazgatósága, a másikban pedig a magyarok által lakott vidékek privát szolgáltatói igyekeztek népszerűsíteni, a háborús helyzet miatt is problémákkal küzdő Ukrajnához tartozó térséget, ahol jelentős magyar vonatkozással bíró műemlékeket kereshetünk fel.