Az USA-ban a japán Takata légzsák-beszállító adatai alapján mintegy 33,8 millió autót szükséges visszahívni. Nem csoda tehát, hogy az ügyben az amerikai közlekedési miniszter, Anthony Foxx is megszólalt, kiemelve azt, hogy ilyen mértékű viszahívásra még soha nem volt példa - írja a kftkreator.hu.
A Takata légzsákjait szakemberek már régebb óta figyelték és aggodalmaiknak adtak hangot: gyártási hibák miatt ezek a légzsákok hajlamosak arra, hogy minden ok nélkül kinyíljanak és fém alkotó elemeiket is a vezető, illetve az utasok felé robbantsák. Az Amerikai Közlekedési Felügyelet vizsgálata arra a következtetésre jutott, hogy a Takata légzsákok hibái miatt mintegy százan sérültek meg - illetve ami még súlyosabb - hat
ember életét vesztette.
Az USA-ban csak 2013 óta különböző gyártási hibák miatt mintegy 17 millió autót hívtak vissza. Ez a szám csak a Takata hibája miatt megduplázódott. A beszállító viszont megígérte azt, hogy a hibák kiküszöbölésének érdekében szorosan együtt fog működni az érintett autógyártó cégekkel: mint például a BMW, Ford, Fiat Chrysler, General Motors, Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru és Toyota-val.
"Örülünk annak, hogy az Amerikai Közlekedési Felügyelettel együtt sikerült egy olyan megoldást találnunk, amelynek eredményeképpen a vásárlói bizalom felénk, illetve az autógyártók felé ismét helyreállhat." - fejtette ki Shigehisa Takada, a Takata cég vezetője.
Azonban az együttműködést nem volt könnyű létrehozni, hisz az amerikai hatóságok arra kényszerültek, hogy a vizsgálatok alatt tapasztalt nem megfelelő együttműködés miatt a céget még Február hónapban napi 14 000 dolláros (12 500 euró) büntetéssel sújtsák. Erre azért volt szükség, mert az elején a vállalat nem volt hajlandó együttműködni a krízishelyzet megoldásában. "A Takata cég visszautasítását nem fogjuk tolerálni" - fejtette ki az amerikai közlekedési miniszter még Februárban. Úgy néz ki, hogy az amerikaiak elérték a céljukat és a beszállító cég javítani fogja hibáit.