Az osztrák szövetségi vasútnak (ÖBB) 2008-ban értékesítette az MSZP-SZDSZ kormányzat a céget, s ezzel együtt a magyar vasút egyetlen üzletileg is eredményes ágát, a teherszállítást. Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot fizetett a MÁV Cargo részvényeiért, és öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget.
Történelmi bűn volt a MÁV Cargo privatizációja - III. rész
Második Trianonként illette a MÁV vasútvonalain a teherszállítást, egy aktív vasúti vezető. A jelenlegi helyzetben a MÁV úgy áll, mint az ország, eladta az arany tojást tojó tyúkot, és a nem létező napos csibékből szeretne megélni, törleszteni. Sorozatunk első részében történelmi áttekintést adtunk, a másodikban a MÁV Cargo eladását tekintettük át, most pedig a sivár jelenbe tekintünk bepillantást.
A privatizáció kapcsán nagy feltűnést keltett, hogy a Rail Cargo Austria elnökségi tagja, Gustav Poschalko 2007 júniusában megbízási szerződést kötött a Geuronet Bt. budapesti céggel, illetve annak képviselőjével, Gulya Andrással, és a MÁV Cargo vételárának 1,75 százalékát (6,6 millió eurót, kétmilliárd forintot) ígérte oda sikerdíjként. Az ügyben Ausztriában indult büntetőperben - amelyben az osztrák tehervasút akkori vezetőjét felmentették a hűtlen kezelés vádja alól - azon folyt a vita, végzett-e érdemi tevékenységet Gulya András, a Geuronet Bt. résztulajdonosa. Az is felmerült, hogy a sikerdíjat valójában magyar politikusoknak, döntéshozóknak szánták. Az ügyben folytatott jogi eljárások Magyarországon sem vezettek eredményre. A Geuronet Bt.-t júliusban törölték a cégnyilvántartásból - írja szerdai számában a lap.