Vitézy: nem 1974-et írunk

A BKK egykori vezére keményen kritizálta Tarlósék és az autólobbi legújabb tervét. Véget ér a "szélsőségesen tömegközekedési-orientált" szemlélet.

"Nem 1974-et írunk, még ha az akkor fiatal mérnökök némelyikének nosztalgiája oda is próbálja most a várost és a közlekedéspolitikát visszarepíteni"

- írja Vitézy, egyben egyértelmű utalást téve Tarlós mérnöki múltjára.

[fb_pages_codes:budapest]

Mint ismert, Tarlósék szerint a fővárosban jelenleg "szélsőségesen tömegközlekedés-orientált" szemlélet uralkodik (hogy ezt a nettó ostobaságot értsük, elég csak ránézni a pesti közlekedésre, vagy a budapestiek közlekedési szokásaira, vagyis, hogy hány ember használ BKV-t, és hány budapesti autózik...)

Vitézy szerint a BKK létrejöttével a kaotikus fővárosi viszonyok után számos fejlesztés beindult, lett FUTÁR, Bubi, 4 év alatt 20 százalékkal nőttek a bevételek. Szerinte a budapestiek többsége nem kevesebb buszsávot akar, hanem többet, nem kevésbé tömegközlekedés-orientált várospolitikát akar, hanem még az eddiginél is több tömegközlekedési fejlesztést.

Emlékeztetett a klímaváltozás és az autóforgalom által okozott levegő- és zajszennyezés hatásaira, azt, a városi kerékpározás sikerére, hogy 2016-ban - ellentétben 1974-el - minden komoly városfejlesztési projekt az autóközpontú városépítés feladását is célozza meg,

Vitézy szerint az emberek otthonról munkába, iskolába vagy szórakozni, találkozni nem egy konkrét közlekedési móddal akarnak eljutni: nem megrögzött autósok, tömegközlekedők, biciklisek, hanem attól függően, hogy hova mennek, mennyire sietnek, milyen az időjárás, mennyi cuccuk van és még ezer saját szempont szerint hoznak döntést a különböző közlekedési módok kombinációiról, köszönhetően a modern technológiák megjelenésének is (Bubi, autómegosztás, Uber, online utazástervezési lehetőségek, stb.).

Szerinte súlyos hiba közlekedési módonként szervezni az intézményrendszert, vagyis a BKK-t, mivel város ezeket a döntéseiket ezernyi módon képes befolyásolni, ha képes komplexen gondolkodni és versenyképes szolgáltatásokat nyújtani.

Vitézy - még ha most épp visszafelé is indult Budapest e téren - biztos benne, hogy a jövő ellen sikeres harcot nem lehet vívni - és épp a fenti trendek, kihívások, szemléletváltás miatt lesz még egységes és korszerű szemléletű közlekedéspolitika, közlekedésirányítás Budapesten.