Mint ismert, a magyar állam az 1860 négyzetméteres, háromszintes washingtoni belvárosi ingatlant még 2016-ban vette meg 16,5 millió dollárért, vagyis körülbelül 4,4 milliárd forintért. Az épület 1879-ben viktoriánus stílusban épült, később neoklasszicista elemekkel kiegészített városi palota mindössze hatsaroknyira található a Fehér Háztól.
A feladat magába foglalja az új washingtoni nagykövetségi épület területén található meglévő épület átalakítását és teljes körű felújítása céljából kiviteli szintű tervdokumentáció készítését (a zoning engedély megszerzéséhez), és a komplett rekonstrukciós kivitelezési munkálatainak elvégzését, a tereprendezési és kertészeti munkálatokkal, valamint egyéb szakipari (építész, gépész, elektromos, tartószerkezet, stb.) feladatokkal együtt.
A cég nem ismeretlen a magyar újságolvasók előtt: a második Orbán-kormány hatalomra jutása utána, 2010-ben a strasbourgi nagykövetséget, 2011 decemberében pedig a ljubljanai, a bukaresti, a madridi és a moszkvai magyar kirendeltségeken dolgozhattak.
A szakértelem tehát megkérdőjelezhetetlen, érdekesebb viszont ennél a cég távolabbi múltja. Az Átlátszó 2013-ban írta meg, hogy a Lóki Gézáné, illetve lánya, Lóki Zita Ágnes tulajdonában álló kft annak az eredetileg terménykereskedelemmel foglalkozó Galla Invest Kft.-nek az átalakulásával jött létre, amelyik felbukkant a volt kisgazda államtitkár, Szabadi Béla büntetőügyében is.
A portál emlékeztetett: a Galla Invest egyike volt azoknak a cégeknek, amelyek az első Orbán-kormány idején Szabadi államtitkár utasítására áron alul vásárolhattak a földművelési tárca tulajdonában lévő Tartalékgazdálkodási Kht. stratégiai élelmiszerkészletéből több tízezer tonna lisztet és cukrot. Az akkori cégtulajdonos-ügyvezetőt, Lóki Gézát a perben a bíróság okirathamisításért elítélte - írta a lap.
Ez persze nem akadályozta meg a szocialista-szabaddemokrata kormányokat abban, hogy vígan bizniszeljenek a céggel: a Mega-Logistic Zrt. 2005-2010 között a Honvédelmi Minisztérium udvari beszállítójává lépett elő, ebben az időszakban a Heti Válasz értesülése szerint a cég évi 4-5 milliárd forintos megrendelést kapott a HM EI Zrt.-től. De 2008-ban az Magyar Villamos Művek paksi Erzsébet Szállóját is ők újíthatták fel - versenyeztetés nélkül - másfél milliárd forinttért.
Az Erzsébet Szálló felújításán összesen nagyjából 2 milliárd forintot bukott az MVM, és vele az adófizetők is.