2017. 09. 14. 10:30

Első írásos említése 1269-ből származik, nevét a Csút személynévből származtatják

Van ez a szép helyen fekvő Fejér megyei település. A Wikipedia vonatkozó szócikkéből kiderül, hogy a Mezőföld északkeleti részén, a Váli-víz jobb partján elterülő falu első írásos említése 1269-ből származik, nevét a Csút személynévből származtatják. 

A község területéről bronzkori és római kori leletek is előkerültek. A középkorban legnagyobb birtokosai a fehérvári keresztes lovagok voltak, a török idők után került a pálos rend tulajdonába.

Ez a falu azonban sokkal több, mint egy falu - hogy ezzel az ostobán hangzó, de mégis idepasszoló mondattal éljünk. Mert ez a falu lassan egyet jelent egy eredetmegjelöléssel. 

A "sógor, koma, rokon", az urambátyám világot testesíti meg Felcsút, és nem vagyok benne biztos, hogy a település mind az ezernyolcszáz lakója ennyire boldog ettől. 

A felcsúti polgármester a világ legdinamikusabban fejlődő vállalkozója (hiába, későn érő típus a szentem), a felcsúti fociba érkezett a legtöbb TAO-pénz, Felcsúton épült stadion a miniszterelnök felcsúti házának oldalába és éppen ez az egyik végállomása a felcsúti kisvasútként hírhedté vált beruházásnak is. 

Amit most az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrzési Bizottságának küldöttsége többek között megszemlél a napokban.

És ettől rendkívül ki van borulva a kormány, a Fidesz, Lázár János, Deutsch Tamás. De vajon miért? 

Az egyik, élből el nem vethető oka ennek a harcias "há mit képzel Brüsszel???!!44négy!" virtusnak az a minden téren követendő, ha kell gerjesztendő taktika lehet, hogy minél több a konfliktus, amelyben Orbán Viktor harcolhat bárki ellen, annál jobb.

A másik, amiért nem úgy reagált a kormány, hogy "Nagy szeretettel várjuk az Ellenőrzési Bizottságot Felcsúton is", az az lehet, hogy gyakorlatilag tényleg senki nem használja a Viktorvonatot, ami roppant ciki.

Bár a Fidesz nincsen híján kiváló kommunikációs szakembereknek, és akkor még nem beszéltünk Németh Szilárdról, vagy éppen Kósa Lajosról, de azért adunk egy tippet. 

Ki tudja, hátha jól jön nekik, hiszen ami Orbán Viktor ügye, az minden magyar ügye kell hogy legyen, ugyebár. 

A Barikád Hetilapban volt egy rovat, amelyben álhírekkel reagáltunk a közéletet foglalkoztató kérdésekre. A felcsúti kisvasút többször is szerepelt ezen az oldalpáron, ezúton ajánlom fel a Miniszterelnökségnek szabad felhasználásra a szájukba adott kitalált hírt, miszerint:

"A beruházás ellenzői nem vették figyelembe, hogy a kisvasút utasainak jelentős részét olyan alacsony emberek teszik ki, akik nem látszanak ki az ablakon. Emellett rengeteg ember használja a járatot akkor is, mikor épp senki nem figyel oda. Ha a károgók őket is számításba vennék, máris összejönne a több ezres létszám". 

Ahogy kutakodtam a régi lapszámok között, találtam még egy fiktív tudósítást a felcsúti vasútról. Amolyan bónuszként idemásolom azt is:

Az év első hétvégéjén teljesen megbénult a tavaly átadott felcsúti kisvasút - értesült több internetes hírportál. A problémát egy váratlanul felbukkanó család okozta, akik utazni szerettek volna a milliárdokból megvalósuló járművön. 

"A szerelvény még soha nem volt kitéve hasonló terhelésnek, utasokkal még sosem próbáltuk ki, ezért félő volt, hogy könnyen baleset következhet be, netán váratlan műszaki hiba adódhat" 

- nyilatkozta a neve elhallgatását kérő mozdonyvezető, aki maga is meglepődött az utasok felbukkanásán. 

A helybéliek közül többen politikai provokációt sejtenek a háttérben, néhányan be nem jelentett demonstrációt is tartottak a kisvasút végállomásánál, melyen követelték az utazni kívánó család börtönbe zárását. 

Az üzemeltetők szerint nagyjából egy hétre van szükség, hogy a kisvasút újra el tudjon indulni, a váratlan leállás ugyanis olyan káoszt okozott, ami lehetetlenné tette a zavartalan működést.