Ugyanott rozsdásodnak a 3-as metró felújított szerelvényei, mint a régiek?

Mint ismert, a sajtóban nemrégiben látott napvilágot, miszerint a felújított szerelvények máris rozsdásodnak. A BKV szerint csak egyszerűen koszosak a járművek: azt írták, a bemutatott megfolyások nem egyértelműen korrózióra utalnak, azok a járművek mosását követően is kialakulhattak.

Tarlós István szerint pedig a metrón csak olajfoltok voltak láthatók, és azokat már le is mosták.

A portál szerint, ha így is volt, azok mostanra újra megjelentek: hétfő reggel ugyanis a 3-as metró felújított szerelvényei ugyanúgy néztek ki, a portál munkatársa a napi forgalomban levő járművek szabad szemmel is látható felületei figyelte meg. 

A kocsiszínes fotókon a metrókocsik alján és a vezetőfülke ajtajánál voltak láthatók a rozsdásodás jelei, a portál újságírója viszont a járművek tetején, illetve az ajtók fölött figyelt föl erősen rozsdára hasonlító foltokra. Ezek a foltok szabadszemmel is jól láthatók, sőt, kifejezetten feltűnőek.

A lap összevetette ezeket a fotókat a régi, már szétrozsdásodott metrószerelvényekkel, mint írják: nem nehéz észrevenni, hogy az öreg szerelvények pontosan ugyanott rozsdásodtak el a legjobban, ahol a felújított vonatokon most látszanak az erősen rozsdára hajazó foltok.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a lapnak megerősítette: a képek egyértelműen valamilyen szintű korrózióról tanúskodnak.

Ám szerinte a fotók alapján nem lehet megállapítani a rozsdásodás mértékét, sem azt, hogy ez mennyire befolyásolja a kocsiszekrény állapotát. Az Egyesület azt javasolja, a BKV az ügy tisztázása érdekében egy független cég által végzett szakmai vizsgálattal állapíttassa meg a korrózió előrehaladottságát.