Letörölték Bayer Zsolt cikkeit, miután kiderült, egy izraeli hírszerző céggel dolgozhattak

A választási kampányban a jobbára csak perifériás gőzlevezetésre tartott házipublicista, Bayer Zsolt váratlanul oknyomozó cikksorozatba kezdett: arról írt, hogy a Migration Aid nevű menekültsegítő szervezet sorosista emberei egy „vegyes, magyar és migránscsaládokból álló falvat, kísérleti életteret hoznának létre Magyarországon”, de persze minden a pénzről, meg Soros György politikai befolyásának növeléséről szól.

A kormánypárti sajtóban szokás szerint megfuttatták a Magyar Időkben lehozott sztorit, amit titokban készített hangfelvételekre akartak felépíteni, mígnem a Migration Aid vezetője, Siewert András elmondta, hogy valójában kétszer is találkoztak egy furcsának tűnő férfival, akivel általános dolgokról beszélgettek. Végül a gyanús férfi, akinek az aláírásai is mindig másképp néztek ki, készíthette a Bayerékhez eljutó felvételeket is.

Szombaton pedig, ahogy arról már beszámoltunk, a Politico.eu-n megjelent egy cikk arról, hogy

a hangfelvételeket egy izraeli, volt hírszerző tiszteket alkalmazó cég, a Black Cube embere készíthette.

A cég korábban már tagadta, hogy közük lenne a Migration Aid-del kapcsolatos ügyhöz, de a cikk belső ügyekre rálátó forrása szerint tényleg ők voltak.

De a történet itt nem áll meg: a 444.hu szúrta ki, hogy a Politico-n megjelent cikk szerzője, Bayer Lili vasárnap azt írta a Twitterre, hogy a Magyar Idők leszedte a témába vágó teljes sorozatát. És tényleg,

Bayer Zsolt oknyomozó cikkei, amivel a kampányban egy egész országra akartak -és tudtak- hatással bírni, eltűntek.

A Mérce cikke viszont emlékeztet, hogy mivel a fideszes lapokban mérnöki pontossággal terítik szét a kampányanyagokat, így noha a Magyar Időkről eltűntek a cikkek, „az internet nem felejt”, és az írások könnyen megtalálhatók továbbra is. Már ha érdekel valakit.

Frissítés: a Magyar Idők tagad

Az interneten terjedő híresztelésekkel és különböző összeesküvés-elméletekkel szemben a Magyar Idők Online nem törölt cikkeket, csak üzemzavar történt – állítja a lap.

Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!
Szerkesztő:
Kvárik Anita

Friss