"Miért vannak a MÁV-nál azok, akiknek a dolga a forgalomirányítás, meg az utastájékoztatás?"

Mint írják: A magyar vasút tegnap este ismét megbukott forgalomirányításból és zavarkezelésből. Történt, hogy a 100a vonalon Vecsés és Pilis között rászakadt egy nagyfeszültségű kábel a pályára, ezért teljesen ki kellett zárni a pályát.

A csoport szerint az esettől a forgalomirányítás lényegében meghalt, órákon át nem történt semmilyen intézkedés a vonalon rekedt utasok elszállítása érdekében. 

"Jellemző, hogy még jó egy órával a zavar előálltát követően is a legnagyobb nyugalommal küldték az újabb és újabb távolsági vonatokat Szolnok felől a lezárt szakasz irányába, hátha szárnyakat kapnak?"

A Magyar Közlekedési Klub emlékeztet: Szolnokról Budapestre és vissza egy másik kétvágányú fővonalon is lehet közlekedni (120a vasútvonal), de ez csak "órákkal később jutott eszükbe, addigra viszont már alig volt mit kerültetni, így két szegedi IC-t sikerült csak arra vinni 60-120 perces késéssel". 

Mint írják: Pótlóbuszokat órákig senki nem látott, a beszámolók szerint éjfél körül tűnt fel az első a 4-es úton, amely azonban akkor már annyit jelentett, mint halottnak a csók. A forgalom persze reggelre sem állt helyre, még 9:00-kor is 30-60 perces késéssel járt szinte az összes vonat. 

"Az utastájékoztatás a szokásos hallgatás/hazudozás/események után szaladás produkciót hozta, amiben a fentieket olvasva persze nincs semmi meglepő."

A klub szerint felmerül a kérdés, hogy miért vannak a MÁV-nál azok, akiknek a dolga a forgalomirányítás, meg az utastájékoztatás?

"A rutinfeladatok ellátása menetrendszerű közlekedés esetén ma már számítógépekkel is ellátható, így igazán szükség zavar esetén van az irányítókra. Azonban láthatóan pont ekkor nem használhatók semmire. Ideje lenne levonni a konzekvenciákat!"