Balásy kommunikációs cége ismét nagyot kaszál

pénzszórás, Wall Street farkasa

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményeket átböngészve kiderül, két tenderen is nagy összegű megbízást nyert el a Fidesz kedvenc kommunikációs cégcsoportja. A Balásy Gyula nevével fémjelzett konzorciumok két kiíráson összesen három kommunikációs feladat elvégzéséért 20,6 milliárd forintot számlázhatnak ki, amihez még 5,8 milliárd forint opció is társul.

Az első, kétrészes tender vaskosabb része így szól: „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 11., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 19.” Erre a Rogán Antal vezette minisztérium irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH)

11,8 milliárd forintot tervez elkölteni, ami mellé további 3,5 milliárd forint opció is társul.

Vagyis várhatóan újabb vaskos ellenségképet kapunk az óriásplakátokon.

Erről a tenderről egyébként sajtóhírek már korábban is szóltak, az eredmény azonban csak most jelent meg.

Milliárdokért promózhatják Balásy cégei a Nemzeti Kastély- és Várprogramot, illetve a kormányzati intézkedéseket

A kormányzati kommunikáció legújabb királya, Balásy Gyula nagyot ment az elmúlt napokban. Az Átlátszó beszámolója szerint az üzletemberhez köthető New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. nettó 267 millió forintért reklámozhatja majd a Nemzeti Kastélyprogramot, a Miniszterelnöki Kabinetirodától pedig nettó 11,8 milliárd forintos megbízást kaptak a kormányzati intézkedések népszerűsítését szolgáló kommunikációs feladatokra.

A közbeszerzés második részében Balásyéknak az Emmi részére kell a 2020-as családbarát kampányt levezényelniük. Árulkodó, hogy a gyűlöletkampánnyal ellentétben erre a pozitív üzenetet hordozó kampányra a Fidesz-kormányban nagyságrendekkel kevesebbet szánnak:

a 1,5 milliárdos megbízás mellé egy 15 milliós opció társul.

Balásy ezt a megbízást a már „bevált” párossal, a New Land Media Kft. és Lounge Design Kft. alkotta konzorciummal nyerte el, akik egyedüli pályázók voltak.

Balásyék mai másik nagy megbízására ugyancsak az NKOH írta ki a közbeszerzési eljárást, ebben a fideszes kommunikációs gurunak a „Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt. 2019. évi kommunikációs tevékenysége körében végzendő kutatási, média és kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása – II-III. ütem” elnevezésű feladatot kell ellátnia. A tender révén a fideszes cég

7,3 milliárd forintot kaszálhat, amihez egy 2,2 milliárdos opció párosul.

Érdekesség, hogy a New Land Media Kft. konzorciumi partnere ebben az esetben egy 2016-ban alapított cég, a Media Dynamics Kft. Ennek alapításkori tulajdonosa és ügyvezetője Tóth Orsolya Judit, aki korábban egy másik Fidesz-kedvenc kommunikációs cég, a Simicska Lajos nevével fémjelzett IMG Inter Media Group vezetője is volt. A Media Dynamics a választások után, 2018 júniusában került Hantosi Bálinthoz, majd rá három hónapra tőle vette át Balásy. Ismert, Simicska Lajos, a Fidesz gazdasági erős embere 2015-ben „g*cire” összerúgta a port a kormányfővel, a Fidesz 2018-as győzelme után Orbán Viktor korábbi barátjának gazdasági érdekeltségei a Fidesz új oligarcháinak kezében kötöttek ki.

A műtét sikerült: a teljes Simicska-cégbirodalom átkerült Mészáros Lőrinchez

A Válasz Online vette észre, hogy bekövetkezett a teljes átadás, és immár Simicska Lajos összes cége Mészáros Lőrincé. A lap januárban írt arról, hogy 52 egykori Simicska-cég indult el Mészáros irányába, de ebből még csak 15 érkezett meg hozzá.

 

Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!

Friss

Fejér megye 4-es számú választókerületében a Fidesz egy újfajta taktikát vetett be, és az eddigi hagyományoktól eltérően az időközi országgyűlési választáson nem indított saját jelöltet, beállt a független Molnár Tibor mögé. Nos, a 10 éve regnáló kormánypártok nagyot buktak, több mint 98 százalékos feldolgozottságnál Molnár Tibor neve mellett 7.302 szavazat szerepel, ami ugyan az alacsony részvétel mellett 37,72 százalékot jelent, azonban a teljes választókorú lakosság körében ez mindössze 10,8 százalékos támogatottságról tanúskodik.  

1
sss
2020. február 16. | 19:38
Mostani évértékelőjén is folytatta a kormányfő a múltidéző, absztraktból a konkrétumokra forduló, a politikai napirend alakításának kormányzati szándékát erősítő, eredményeket, teendőket és kihívásokat taglaló gyakorlatot. Elemzés.
1
sss
2020. február 16. | 17:01
Jó tanács: ne találjanak minket üres kamrával, és szárazon tartott puskapor nélkül!
1

Fejér megye 4-es számú választókerületében a Fidesz egy újfajta taktikát vetett be, és az eddigi hagyományoktól eltérően az időközi országgyűlési választáson nem indított saját jelöltet, beállt a független Molnár Tibor mögé. Nos, a 10 éve regnáló kormánypártok nagyot buktak, több mint 98 százalékos feldolgozottságnál Molnár Tibor neve mellett 7.302 szavazat szerepel, ami ugyan az alacsony részvétel mellett 37,72 százalékot jelent, azonban a teljes választókorú lakosság körében ez mindössze 10,8 százalékos támogatottságról tanúskodik.  

Mostani évértékelőjén is folytatta a kormányfő a múltidéző, absztraktból a konkrétumokra forduló, a politikai napirend alakításának kormányzati szándékát erősítő, eredményeket, teendőket és kihívásokat taglaló gyakorlatot. Elemzés.
Jó tanács: ne találjanak minket üres kamrával, és szárazon tartott puskapor nélkül!
Tervekkel telve, a belső „hangra” hallgatva - saját úton.