Magyar Csilla, Kisköre fideszes polgármestere 10 településvezető társával közösen tiltakozik a Kál-Kápolna és Kisújszállás között közlekedő vonalon történt járatritkítás ellen. Mint a polgármester asszony a Facebookon közétett levelében rámutat, a vonalon
Ugyanakkor – emlékeztet – erre a vonalra „az elmúlt időszakban” több mint 2 milliárd forintot fordítottak:
- 2019 nyarán felújították a kiskörei állomást,
- átadták a megújult közös közúti-vasúti Tisza-hidat, melyet 950 millió forintból építettek át, ebből 650 milliót a MÁV Zrt. biztosított,
- 2020 elején 471 millió forintból megújult a kenderesi vasútállomás,
- jelenleg zajlik Kunhegyes állomás renoválása.
A polgármester felhívja a figyelmet, hogy a Tisza-tó, melyet a vonal érint,
kiemelt turisztikai terület,
ahol megnövekedett a biciklis turisták száma is, akik kerékpárjukat csak vonattal tudják szállítani.
Magyar Csilla mellett Heves, Abádszalók, Kunhegyes és Kisújszállás első embere is kormánypárti, a Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek, valamint a MÁV és a MÁV-Start vezérigazgatójának címzett levelet ők is aláírták.
Ander a vasúti járatritkításról: "Igazi tőrdöfés ez a magyar vidék szívébe"
"Az állam nem kegyet gyakorol vidéki polgáraival, amikor működteti a vasutat, hanem a kötelességét teljesíti." - mondta a parlamentben Ander Balázs, aki nem mástól, mint Fónagy Jánostól idézett. Mint ismert, a jelenlegi kormánypártok politikusa - még ellenzékben - élesen tiltakozott a szocialista-szabaddemokrata kormányok vidékpusztító vonalbezárásai ellen, ám hatalomra kerülve a bezárt vonalak egy részét már eszükbe sem jutott újraindítani, vagy ahol igen, ott kamumenetrenddel működtették azokat.
Csah Gábor, Balassagyarmat szintén kormánypárti polgármestere ugyancsak a Facebookon tette közzé tiltakozó levelét.
A 24.hu pedig arra emlékeztet, az Őrség több polgármestere Grózinger Csaba, Felsőjánosfa fideszes polgármesterének kezdeményezésére ugyancsak levélben kérték a járatritkító rendelkezések visszavonását.