"Az állam nem kegyet gyakorol vidéki polgáraival, amikor működteti a vasutat, hanem a kötelességét teljesíti."
- mondta a parlamentben Ander Balázs, aki nem mástól, mint Fónagy Jánostól idézett. Mint ismert, a jelenlegi kormánypártok politikusa - még ellenzékben - élesen tiltakozott a szocialista-szabaddemokrata kormányok vidékpusztító vonalbezárásai ellen, ám hatalomra kerülve a bezárt vonalak egy részét már eszükbe sem jutott újraindítani, vagy ahol igen, ott kamumenetrenddel működtették azokat.
Ez történik akkor, ha olyan emberek rakják össze a menetrendet, akik WC-re is autóval járnak
Ahogyan az várható volt, a megboldogult SZDSZ és Kóka János-féle vidékpusztító vasúti mellékvonal bezárásnál is durvább rombolás nagyon sok fideszes polgármesternél is ki fogja verni a biztosítékot. Így történt ez Balassagyarmat esetében is. A város fideszes polgármestere, Csach Gábor kedden este fél nyolckor a balassagyarmati vasútállomáson élő adásban beszélt a mostani járatritkításokról, amelyeket a környék polgármestereivel nem egyeztettek.
A Jobbik dél-somogyi képviselője emlékeztetett: a Fidesz ellenzékben még tiltakozott a Kóka János fémjelezte vidékpusztítás ellen, ám - mint mondta - "most viszont ugyanazt csinálják".
Az ellenzéki párt alelnöke úgy vélte: miközben a Budapest-Belgrád vasút hazai szakaszának 160 kilométerére elfüstölnek jövőre 132 milliárd forintot költ az állam, kinyírnak egy csomó mellékvonalat.
"Igazi tőrdöfés ez a magyar vidék szívébe"
Emlékeztetett: Dél-Somogyban is joggal háborodtak fel az ott élő emberek a Nagyatád-Somogyszob, valamint a Barcs-Gyékényes szakaszokat érintő esztelen változtatások miatt.
"Remélem, nemcsak én - a listáról bekerült ellenzéki -, hanem a térség kormánypárti képviselője is felemeli szavát a vidékpusztító, vasútsorvasztó lépések ellen"