A 444 összefoglalója alapján eddig 27 különböző fizetési zóna volt Budapesten, öt különböző díjtétellel, különböző üzemidőkkel. A tervek szerint összesen négy zóna lesz: A, B, C és D. Az A zóna díjtétele óránként 600 forint lesz, 8 és 22 óra között kell majd ezekben fizetni. A B zónában 450 forint lesz a parkolási díj, itt 8–20 óra között kell fizetni, a C zóna 300 forintos lesz 8–18 óra közötti idősávval.
A BKV bérlet és a vonaljegy ára ugyan nem emelkedik, de a napijegy, a csoportos 24 órás jegy, a 72 órás jegy és a heti jegy árát is növelik. A 24 órás jegy árát 1650 forintról 2200-ra emelnék, a Budapest 72 órás jegyét 4150-ról 5500 forintra, és növelnék a pótdíjakat is. A helyszíni pótdíj nyolcról 12 ezerre, az utólag befizetett 16 ezerről 25 ezerre emelkedik, ha a közgyűlés rábólint. A harminc napon túli befizetés 32 ezer helyett 50 ezer forint lesz. Bevezetnek egy új díjtételt. Abban az esetben, ha valaki a büntetéskor úgy dönt, hogy ugyan nincs jegye, de vásárol bérletet, akkor a 12 000 forintos pótdíj helyett csupán 6000 forintot kell befizetnie.
Az emelések szeptember 1-jétől lépnének életbe. Ez előreláthatólag 800 millió pluszbevételt eredményezhet a BKV-nak. Ami nyilván nem oldja meg a tömegközlekedés finanszírozási problémáit, itt most körülbelül 26-40 milliárdos lyuk tátong.