A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint "a Budapest Airport Zrt. visszavásárlása a rendszerváltás utáni időszak legösszetettebb és legnagyobb értékű gazdasági tranzakciója - írja a 444.
A tárgyalások a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. és VINCI Airports részéről két körben zajlottak. Az üzletkötés ugyanis egy nemzetközi eladói körrel történt, amelyet az AviAlliance, a GIC és a CDPQ alkottak. Azt írják, a tranzakció zárásához a repteret finanszírozó nemzetközi hitelezői körrel is megállapodást sikerült kötni.
A magyar állam 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben.
A francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot. A vételár 3,1 milliárd euró, a hitelezői konzorciummal történt sikeres megállapodással pedig a korábbi tulajdonosok által felvett 1,44 milliárd eurónyi hitel került meghosszabbításra.
A reptér ára: 1209 milliárd forint
A reptér 1209 milliárd forintos ára már a teljes, éves magyar GDP 65 ezer milliárdjához képest is látható összeg. Ezt mondta a Klubrádiónak Martin József Péter, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.
Martin hozzátette,
a költségvetés nagyjából ennek a 65 ezer milliárdnak a fele, és az említetthez hasonló összegekből gazdálkodhat külön-külön az egészségügy vagy az oktatás.
(Fotó: Az airBaltic lett légitársaság CS300 típusú repülőgépe (előtérben) a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 2019. március 12-én. Mögötte a magyar hátterű Wizz Air diszkont légitársaság repülőgépei, a háttérben az Emirates dubaji légitársaság gépe. MTI/Koszticsák Szilárd)