Ugyan a Jobbik programjában is szerepelt a Déli pályaudvar megszüntetése, de azt a jelenlegi formában, megfelelő előkészítés és a Kelenföldi pályaudvar fejlesztése nélkül, egyik pillanatról a másikra nem lehet megvalósítani – hangsúlyozta a politikus (vonatkozó cikkünket itt olvashatja el)
Stuadt Gábor emlékeztetett: a 4-es metrót nem ilyen hosszúságúra tervezték, ennek ellenére a kormány nem támogatja annak továbbépítését. Ezt pedig a politikus szerint legalább Budaörsig meg kellene tenni. Szükségesnek látja továbbá a 2-es metró Kelenföldi pályaudvarig történő meghosszabbítását is. Jelezte: A következő hét éves ciklusban a közösségi közlekedés fejlesztésére elérhetőek lesznek az EU-s források is.
A radikálisok költséghatékony módon, a fúrópajzsos technológiát mellőzve, a kéreg alatt vezetett sínekkel valósítanák meg a 2-es metró meghosszabbítását. Ha már mindezek a fejlesztések megtörténtek, akkor meglátásuk szerint hasznosítható lenne az így felszabadult terület.
A politikus álláspontja szerint az elhamarkodott döntésben az is benne lehet, hogy a 4-es metró statisztikáit javítani kell. Ugyanis annak idején a szocialista városvezetés rossz becsléseket adott meg Brüsszelnek az EU-s pénzek lehívásakor.
Az agglomerációt is súlyosan érintené a Déli megszüntetése
Császárné Kollár Tímea, a Jobbik Komárom-Esztergom és Pest megyei regionális igazgatója is a metróberuházások mellett foglalt állást, s kijelentette: ezek hiányában a kormány "visszakényszeríti" autóikba az agglomerációból érkezőket.
A politikus felhívta a figyelmet arra is, hogy az agglomerációs gyűrű egészen a Dunántúlig kinyúlik, így a Déli pályaudvar megszüntetése sokkal több embert érintene, mint azt sokan elsőre gondolnák.
Elfogadhatatlannak nevezte továbbá, hogy a jelenlegi menetidő 30-40 perccel megnövekedjen. Ez szerinte az embereket ismét a gépkocsik használatára kényszerítené.
Az ellenzéki politikus végezetül cselekvési tervek és hatástanulmányok elkészítését szorgalmazta.