Brutális sarccal kíván boldog új évet az autósoknak a kormány

Brutális sarccal kíván boldog új évet az autósoknak a kormány

Az áremelkedés nem csak volán mögött ülőket sújtja, hanem az egész társadalmat - mutat rá Brenner Koloman.

"Az év első napján ismét bebizonyosodott, hogy a jelenlegi fideszes kormány minden eszközt megragad az állampolgárok megadóztatására"

- írja a Jobbik elnökhelyettese Facebook-bejegyzésében, amelyben a jelentősen emelkedő közlekedési díjakra hívja fel a figyelmet.

Év elejétől az alábbi plusz költségekkel kell számolnunk:

- Általános forgalomba helyezési engedély: Az eddigi 178 900 Ft helyett mostantól 242 100 Ft-ot kell fizetni, ami 35%-os emelkedést jelent.

- Összeépítési engedély: A díj 17 600 Ft-ról 27 700 Ft-ra nőtt, ez pedig több mint 57%-os drágulást jelent.

- Átalakítási engedély: E téren is 27%-os áremelkedés figyelhető meg, ahogy az eddigi 11 800 Ft helyett 15 000 Ft-ot kérnek mostantól.

- Jármű-honosítási eljárás: E díj 39%-kal nőtt, azaz 8 000 Ft-ról 11 100 Ft-ra emelkedett.

- Veszélyes anyagokat szállító járművek összeépítési engedélye: A vállalkozások számára ez a legrosszabb hír, mivel a díj itt 175 900 Ft-ról 245 600 Ft-ra emelkedett, ez 40%-os növekedést jelent.

A kormány a díjemelések szükségességét az inflációval indokolja, ám Brenner Koloman szerint ez az érv többszörösen megkérdőjelezhető. Kiemelte, hogy a mindennapi életüket az emelkedő üzemanyagárak, parkolási díjak és útdíjak már most is megnehezítik az autósok számára.

A politikus figyelmeztetett:

ezek az intézkedések nemcsak az autós családokat, hanem a kis- és középvállalkozásokat is jelentősen terhelik, amely a működési költségeik növekedésével jár.

Az újabb terhek miatt a magyar gazdaság versenyképessége is csökken - teszi hozzá. A képviselő rámutat: a kormány a pazarló állami kiadások racionalizálása helyett, újabb sarcokat szab ki az állampolgárokra.

Brenner Koloman kifejtette: a közlekedéspolitikának a hatékonyság növelésére és a fenntarthatóság megteremtésére kellene összpontosítania. Úgy véli, a helyes irány helyes irány az átláthatóbb, kevésbé pazarló költségvetés, a megfizethető közlekedés és a környezetbarát alternatívák fejlesztése volna. Mindezt azonban nem "büntető díjakkal", hanem ösztönző intézkedésekkel lehet elérni - szögezi le.