Nettó 10 milliárd forintos keretmegbízást kapott a Rogán Antal tárcája alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivataltól (NKH) a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és a Lounge Design - írja a 24.hu.
A két cég az Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai szintéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 6., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 14. fantázianevű munkát szerezte meg, ez a gyakorlatban a 14. plakátkampányos megbízást jelent.
Ahogy portálunk is megírta, tavaly a Fidesz mintegy 50 milliárd forint közpénzt vert el propagandára.
Viszont Ebben az évben ez már a második 10 milliárdos propagandamegbízás Balásy cégeinek, így a mostani szerződéssel együtt idén már 20 milliárdot szánnak “tájékoztató kampányra”.
Mint ismert, verseny nélkül osztogatják szét a közpénzt: az eufemisztikusan csak "Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak" hívott propagandaosztály nem egyenként keresi meg a legjobb ajánlatot nyújtó ügynökségeket, hanem kiírnak egyetlen nagy keretszerződést, majd ennek nyertesei között versenyeztetik azután a konkrét munkákat.
Így történt ez a jelenleg is érvényben lévő, 2018 júniusában megkötött, összesen 75 milliárd forintos mozgásterű (25 milliárdos alap, ami kétszer újratölthető) megállapodással is, a befutók pedig a Balásy-Csetényi-Kuna hármas érdekeltségei lettek. Az amúgy sem éles versenyhelyzet is eltűnt, amikor tavaly kiderült, hogy Kuna Tibor és Csetényi Csaba érdekeltségeivel szerződést bontott az NKH, így a megbízásokat egytől egyig Balásy Gyula ügynökségei kapják - írja a lap.