Felidézik a BKV levelét, amelyben a cég kérte a Közbeszerzési Döntőbizottságot, hogy mielőbb megköthesse a szerződést a pályázaton nyertes orosz Metrovagonmassal a 3-as metró szerelvényeinek felújítására. A szerződéskötést azért függesztették fel, mert a tenderből kizárt észt Skinest Rail megtámadta az eredményt.
Sikerrel járhatott a BKV levele, mert egy napon belül döntött a KDB a szerződés engedélyezéséről. A kérelem szerint 2011 és 2014 között a 3-as vonalon 4048 darab vonathiba történt, ebből 36 esetben volt már füstöléssel járó, konkrét tűzveszély.
Mindezen hibák a vonalon közlekedő teljes járműpark leállítását tehetik szükségessé, ami az M3 metró vonal lezárását eredményezi. - írja a BKV.
Lezárás esetén a metró járművek időszakos pótlására sincs lehetőség más vasúti járművel. Az M3 metróvonal infrastruktúrája és az azon használt gördülőállomány állapota olyannyira kritikus, hogy a jelenlegi műszaki színvonal mellett reális veszéllyé vált, hogy bármelyik pillanatban le kell állítani - emeli ki levelében még egyszer a BKV.
Eszerint a személy- és vagyonbiztonsággal kapcsolatos kockázat folyamatosan nő, és bizonyossággal senki nem tudja megbecsülni, hogy ez a kockázat mikor emelkedik arra a szintre, amikor adminisztratív beavatkozásként a metró leállítása lesz szükséges.
A mielőbbi szerződéskötés tehát a BKV szerint kiemelt közérdek, ez szolgálja a közszolgáltatási tevékenység ellátásbiztonsága folyamatosságának fenntartását. A cég szerint megállapítható, hogy az egy havi M3 teljes autóbuszpótlásból adódó többlet menetidő mintegy 23 milliárd Ft mértékű társadalmi veszteséget okoz havonta.